در نشست سرکنسول جمهوری ترکیه با معاون شهردار تبریز مطرح شد:

توسعه همکاری‌های مشترک تبریز و ترکیه در حوزه حمل و نقل

1401/06/17 - 16:17 - کد خبر: 74338 نسخه چاپی

نصر: در نشست مشترک سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز بر توسعه همکاری‌های مشترک ترکیه و تبریز در زمینه مدیریت شهری و حوزه حمل و نقل تأکید شد.

به گزارش نصر، یعقوب وحیدکیا در این نشست با اشاره به جایگاه تاریخی شهر تبریز گفت: تبریز به عنوان یک شهر تاریخی جایگاه ویژه‌ای در تجارت دارد و ما  تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌های مورد نیاز را برای نقش‌آفرینی هرچه بیشتر شهر تبریز در این خصوص فراهم سازیم.  
وی ضرورت بررسی دقیق همکاری‌های مشترک برای تعاملات بیشتر در حوزه‌های عمرانی و حمل و نقل را یاد آور شد و گفت: در حوزه‌های عمرانی و حمل و نقل این پتانسیل وجود دارد که بتوانیم همکاری‌های بیشتری را داشته باشیم.
وحیدکیا با تاکید بر مدیریت هوشمند شهری و حمل و نقل هوشمند افزود: در خصوص حمل و نقل هوشمند  و مدیریت هوشمند شهری از لحاظ بحث‌های های نرم‌افزاری و سخت افزاری می‌توانیم همکاری‌های مشترک داشته باشیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با اشاره به توسعه حمل و نقل ریلی و امکان توسعه همکاری‌های فی مابین ترکیه و تبریز گفت: خط ۴ مترو تبریز به شکل تراموا پیش بینی شده است و می‌توانیم در این خصوص نیز همکاری‌های مشترک را داشته باشیم.
وی پتانسیل‌های منطقه آزاد ارس را نیز برای توسعه همکاری‌ها مورد توجه قرار داد و گفت: برای توسعه همکاری‌ها در خصوص ورود  تاکسی‌ها و مینی‌بوس‌ها می‌توانیم از ظرفیت‌های منطقه آزاد ارس نیز بهره‌مند شویم.
وحیدکیا خاطرنشان کرد: امیدواریم با توسعه همکاری‌ها شاهد ارتباطات تنگاتنگ در حوزه حمل و نقل بین شهر تبریز و ترکیه باشیم.  
وی ادامه داد: بحث حمل و نقل به صورت جامع از جمله مترو، اتوبوس، تاکسی مورد توجه ما است و جلسات مشترک کارشناسی تشکیل و همکاری‌های مشترک را خواهیم داشت.
سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز نیز بر گسترش همکاری‌های مشترک شهر تبریز و ترکیه در زمینه توسعه حمل و نقل تأکید کرد.
اظهار کرد: با توجه به اشتراکات دینی و فرهنگی بین ایران و ترکیه ما می‌توانیم همکاری‌های بیشتری را در دیگر بخش‌ها نیز داشته باشیم.
وی گفت: امروز همکاری‌های مشترک در حوزه حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفت و با وجود پتانسیل‌های برجسته شهرداری تبریز امیدواریم این نشست شروع همکاری‌های مشترک باشد.
انتهای پیام/
 توسعه همکاری‌های مشترک تبریز و ترکیه در حوزه حمل و نقل نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار