معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری خبر داد:

انتقال ۱۹ زندانی ایرانی از قطر به زندان‌های داخل کشور

1401/06/17 - 15:27 - کد خبر: 74330 نسخه چاپی

نصر: معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و رییس کمیته انتقال محکومان کشور از انتقال تعدادی از محکومین ایرانی به کشور خبر داد.

به گزارش نصر، فتاح احمدی گفت: در هفته های گذشته با تلاش‌ها و هماهنگی‌های به عمل آمده زمینه انتقال تعداد قابل توجهی از محبوسین ایرانی از چند کشور همسایه فراهم گردیده است.
وی افزود: روز جاری ۱۹ نفر (۱۸ مرد و یک زن) از ایرانیانی که به دلیل همراه داشتن موادمخدر و انواع قرص‎های ممنوعه در کشور قطر  دستگیر و به حبس های طویل المدت  محکوم و بخش زیادی از دوران حبس خود را در زندانهای آن کشور سپری کرده بودند، جهت گذراندن ادامه  ایام محکومیت خود به زندان‌های داخل کشور منتقل شدند.
وی افزود: این امر که با همکاری  سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه، وزارت امور خارجه، سازمان زندانها، قوه قضاییه و سایر نهاد های ذیربط و با پیگیری های کمیته انتقال محکومان کشور (مستقر در وزارت دادگستری) صورت پذیرفته است، سومین مرحله از انتقال محکومین ایرانی از آن کشور است که عصر پنج شنبه (۱۷ شهریور) از طریق فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز صورت پذیرفته است.
احمدی  با برشمردن فعالیت‌های مستمر کمیته انتقال محکومان  در یک سال گذشته، در جهت حمایت از ایرانیان محبوس در خارج از کشور و دسترسی آسان خانواده های محکومین به آنان و انجام ملاقات در شهر های محل سکونت خود، افزود: این کمیته از دهه گذشته فعالیت های مستمر خود را آغاز کرده و تاکنون نزدیک به دو هزار محکوم ایرانی در زندان‌های خارج از کشور را برای گذراندن ادامه حبس به کشور منتقل کرده است.
 وی در پایان گفت: با توجه به سفر زوار ایرانی به عراق برای شرکت در مراسم معنوی پیاده روی اربعین و هم چنین برگزاری مسابقات جام جهانی  فوتبال در قطر، به تمام هموطنان ایرانی عازم به این کشور ها توصیه می شود، ضمن پرهیز از قبول هرگونه بسته امانتی از ناحیه اشخاص ناشناس به هنگام عزیمت به سفرهای خارجی، از همراه داشتن هرگونه موادمخدر، قرص های روان گردان، آرامبخش ها و کدئین دار خودداری کنند چرا که حمل مقدار ناچیزی  از این مواد در برخی کشور ها از جمله دول همسایه، مجازات سنگینی در پی دارد.
انتهای پیام/
انتقال ۱۹ زندانی ایرانی از قطر به زندان‌های داخل کشور خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار