مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز خبر داد:

تخریب 46 ویلا در باسمنج

1401/06/17 - 13:54 - کد خبر: 74312 نسخه چاپی

نصر: مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز از قلع و قمع 46 مورد تغییر کاربری در بخش باسمنج خبر داد.

به گزارش نصر،  ابراهیم فرقانی اظهار کرد: با دستور دادستانی طی اجرای احکام موضوع تبصره ۲ ماده ۱۰ در اراضی کشاورزی بخش باسمنج ۴۶ مورد تغییر کاربری اراضی تخریب، قلع وقمع و اعاده به وضع سابق شد.
وی افزود: از ابتدای سال جاری طی اجرای احکام موضوع تبصره ۲ ماده ۱۰ در اراضی کشاورزی شهرستان تبریز ۱۱۰ مورد تغییر کاربری  تخریب ؛ قلع و قمع و اعاده به وضعیت سابق صورت پذیرفته که در کل  تا به امروز طی سال جاری شاهد آزاد سازی بیش از ۳۰ هکتار  از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز هستیم.
وی ادامه داد: متاسفانه تغییر بی‌ضابطه کاربری اراضی کشاورزی یکی از مشکلات مهم این بخش است که این کار سالیانه بخش عمده‌ای از زمین‌های کشاورزی را از چرخه تولید خارج می‌کند.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با بیان اینکه به منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، از ساخت وسازهای غیرمجاز در شهرستان تبریز جلوگیری می‌شود، ادامه داد: اراضی کشاورزی به‌عنوان ثروت و امانت جامعه برای نسلهای آتی است و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می‌کنند، همواره موظف هستند از آن به ‌طور صحیح بهره‌ برداری و در حفظ و حراست از آن برای نسلهای آینده تلاش کنند.
فرقانی با اشاره به اینکه اراضی کشاورزی بستر تولید غذای شهروندان است، تاکید کرد: برای حفظ اراضی کشاورزی و تامین امنیت غذایی مردم این روند در طول سال با جدیت ادامه دارد و گامی برای حفظ قدرت تولید و نیز مبارزه با سودجویان و زمین خواران است.
انتهای پیام/
تخریب 46 ویلا در باسمنج خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   وحید   سال پیش  

با سلام و احترام
ای کاش کسی بود از نزدیک ۴۶ ویلای تخریب شده را میدید و اخبار کذب را تحلیل میکرد. منطقه ای که تخریب انجام پذیرفته سند دار بوده و اصلا بیت المال یا ارازی ملی نیست ، تمامی املاک دارای سند میباشند که توسط تعاونی مسکن گمرک سهلان به کارمند هایش داده شده و تعدادی هم از کارمندان آنها را به اشخاص دیگر فروخته اند، لازم به ذکر است که منطقه فوق سالهای پیشین محل دفن زباله های شهرداری باسمنج بوده و با یک دید میتوان وضعیت را دید ، حتی یک بوته در منطقه کشت نمیشده ، حالا صاحبان این زمینها که اکثرا بازنشستگان این مملکت هستند با همت خود در این زباله خانه درخت کاشته اند و دور زمین خود حصار کشیده بودند ، لطفا بازدید کنید ، حتی یک خانه باغ هم در زمینها وجود نداشت و کسانی که میخواهند بر نیات پلیدشان پوشش دهند برای پخش اخبار از تصویر ویلای لاکچری دروغین استفاده میکنند، حالا که تخریب انجام پذیرفته، کل منطقه علاوه بر هدر رفتن بیت المال مملکت پر از مصالح ساختمانی و دیوار های فرو ریخته گردیده ، آیا این منطقه بر مناطق کشاورزی باز گشته، ؟ البته که نه چون این زمینها صاحب دارند و ارازی ملی نیستند و خود دولت با مجوز های لازم از تهران واگذار کرده دوما در آن منطقه با وجود تخریب حتی علف هرزی هم نخواهد روئید. حالا در پشت پرده این عملیات چه بوده الله اعلم . لطفا جناب نصر که به صراحت و درست گویی مشهورید از منطقه گزارش تهیه و اطلاع رسانی فرمائید.با تشکر
پژوهشیار