فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا در گفتگو با «نصر» مطرح کرد؛

ارتش در خدمت زائران حسینی/ مسافران کربلا از مرز تمرچین تردد کنند

1401/06/17 - 12:42 - کد خبر: 74296 نسخه چاپی

نصر: فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه برای استان‌های شمالغرب بهترین مسیر ورود به عراق مرز تمرچین است گفت: در مرز تمرچین محدوده‌ای به وسعت 5 هکتار مجتمع رفاهی ایجاد کرده‌ایم و برای استراحت شبانه زائران حسینی و همچنین ارائه وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار و شام به صورت رایگان برای این عزیزان تدارکات کافی را پیش‌بینی کرده‌ایم.

به گزارش نصر، امیر سرتیپ علی حاجیلو با تسلیت ایام اربعین حسینی از تدارک موکب خدمت رسانی به زائران حسینی در مرز تمرچین خبر داد و افزود: الحمدلله فرصتی ایجاد شد که ارتش هم در ارائه خدمت به زائران سید و سالار شهیدان خدمتی ارائه دهد. از آنجایی که مرز تمرچین در اختیار ارتش قرار دارد، در محدوده‌ای به وسعت 5 هکتار مجتمع رفاهی ایجاد کرده‌ایم و برای استراحت شبانه زائران حسینی و همچنین ارائه وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار و شام به صورت رایگان برای این عزیزان تدارکات کافی را پیش‌بینی کرده‌ایم.
وی افزود: ظرفیت این مرکز رفاهی برای اسکان 500 نفری خانم‌ها و 700 نفری آقایان در شرایط عادی کافی است و تدابیر لازم را برای افزایش این مقدار در صورت نیاز را هم انجام داده‌ایم.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا ادامه داد: همچنین تدارکات بیمارستان صحرایی، امکانات درمانی، سرویس‌های بهداشتی و حمام‌های سیار را در این مرکز که موکب مدافعان حریم امامت و ولایت ارتش نام دارد، پیش‌بینی کرده‌ایم تا در خدمت مردم عزیزمان باشیم.
امیر سرتیپ حاجیلو همچنین گفت: تعمیرگاه‌های سیار را در مسیر تردد مرز تمرچین هم پیش‌بینی کرده‌ایم که گشت زنی می‌کنند و اگر خودروی زائران نیاز به تعمیر داشته باشد، این تعمیرات به صورت رایگان برای آنها انجام می‌شود و در صورت نیاز به حمل هم خودروی آنها به تعمیرگاه انتقال داده می‌شود، ضمن اینکه ما در این مجموعه به تعداد یگان‌های شمالغرب غرفه‌هایی تعبیه کردیم و همرزم‌های ما از زائران حسینی در این غرفه‌ها پذیرایی می‌کنند.
وی با بیان اینکه پرچم گنبد حضرت زینب کبری را در این موکب نصب کردیم، افزود: در این مرکز سه واحد سیار خبازخانه (پخت نان) و دو واحد سیار آشپزخانه پیش‌بینی کرده‌ایم و همچنین آشپزخانه‌های تیپ‌های مستقر در مرز تمرچین در خدمت زائران حسینی هستند. در دو منطقه هم سر جمع برای 15 هزار خودروی زائران پارکینگ پیش‌بینی کرده‌ایم و برای شرایط ضروری هم پیش‌بینی کرده‌ایم که برای 5 هزار نفر محل اسکان فراهم کنیم.
امیر حاجیلو ادامه داد: 20 دستگاه آمبولانس و 26 دستگاه هم موتورلانس (آمبولامس موتوری چهار چرخ) پیش‌بینی کرده‌ایم که توان حرکت در مسیرهای خاکی را دارند و در صورت نیاز می‌توانند به ارائه خدمت به زائران حسینی بپردازند.
وی گفت: امکانات و تجهیزات ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت تمام و کمال در اختیار مردم عزیز و زائران حسینی قرار گرفته است و ارتش پیش از این هم نشان داده است همواره فدایی ملت بوده و در کنار مردم قرار دارد و پیش از این هم در سوانح و حوادث مختلف در کنار مردم بوده است. انشاالله بتوانیم در این ایام مبارک خادم درخوری برای مردم عزیز باشیم.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا در پایان در مورد مزیت عبور از مرز تمرچین هم اظهار کرد: برای استان‌های شمالغرب از جمله آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان بهترین مسیر ورود به عراق مرز تمرچین است و استانداری آذربایجان غربی هم شرایط و تسهیلات مناسبی برای مرز تمرچین در نظر گرفته است و هزینه تردد به عتبات عالیات از این مرز کمتر و عبور از آن هم سهل الوصول‌تر است. تعداد گیت‌های عبوری از مرز هم افزایش یافته است و مسیر داخل عراق هم اتوبان است و ازدحام مرز خسروی و مهران هم در این مسیر وجود ندارد و پیشنهاد ما به زائران عزیز اباعبدالله الحسین (ع) عبور از مرز تمرچین است.
انتهای پیام/
 
ارتش در خدمت زائران حسینی/ مسافران کربلا از مرز تمرچین تردد کنند محمد سهرابی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار