معاون علمی و فناوری رییس جمهوری؛

تحصیل دانشجویان در دانشگاه‌ها براساس نیازهای کشور نیست

1398/09/03 - 13:23 - کد خبر: 7429 نسخه چاپی

نصر:معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: فرزندان ما در دانشگاه‌ها تحصیل می کنند اما این تحصیل هیچ شباهتی به نیازهای کشور ندارد، قرار بود با درس خواندن دانشجویان، مسائل مردم حل و گره ای از مشکلات آنها باز شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سورنا ستاری در پنجمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی که امروز - یکشنبه - در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه می سازیم اما دور آن دیوار می کشیم که اصلاً متوجه این دیوار نمی شویم.

وی افزود: فرزندان ما در این دانشگاه ها تحصیل می کنند اما این تحصیل هیچ شباهتی به نیازهای کشور ندارد؛ مگر جز این است که آنها با پول مردم درس می خوانند؟
وی تاکید کرد: قرار بود با درس خواندن دانشجویان در دانشگاه ها، مسائل مردم حل و گره ای از مشکلات آنها باز شود.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تصریح کرد: کتاب نوشتن کار خوبی است اما هدف نیست و هر بار به پژوهشکده های علوم انسانی سر می زنم فقط کتابخانه به من نشان می دهند.

ستاری افزود: نگاه مردم به جوان امروز، نگاه به پول و ماشین و دارایی خانواده اش است و به این فکر نمی کنند اگر روی همین جوان سرمایه گذاری کنند در پنج سال آینده چه سرمایه ای برای جامعه محسوب می شود.
وی همچنین گفت: این جوانان که در دانشگاه های مطرح کشور مانند صنعتی شریف تحصیل کردنداکنن در شرکت های دانش بنیان کار کرده و مشکلات مردم را حل می کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: تجاری سازی علوم انسانی به این معنا است که ۶۰ درصد یک شرکت دانش بنیان را علوم انسانی تشکیل می دهد و نحوه پیاده سازی الگوها را در جامعه نشان می دهد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تاکید کرد: علوم انسانی باید در زندگی مردم بروز یابد و ۶۰ درصد شرکت های دانش بنیان را علوم انسانی اعم از نیروی انسانی تشکیل می دهد.

ستاری خاطرنشان کرد: اگر در هر بازی یا فیلم و سریالی شکست می خوریم در واقع شرکت نداریم بلکه تنها چند کارگردان در اختیار داریم و این شرکت ها، همان سربازان هستند.
وی همچنین اظهار داشت: اگر در مورد تجاری سازی حرف می زنیم به این معنی است که مردم و فرزندان ما از آن استفاده می کنند.

انتهای پیام/

تحصیل دانشجویان در دانشگاه‌ها براساس نیازهای کشور نیست نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار