معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

ویژه برنامه مهر سینما در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

1401/06/17 - 09:31 - کد خبر: 74265 نسخه چاپی

نصر: معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از اجرای ویژه برنامه مهر سینما همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.

به گزارش نصر، علی محرمی در نشست شورای سیاست‌گذاری ویژه برنامه مهر سینمای ایران، اظهار داشت: ویژه برنامه "مهر سینمای ایران" به مناسبت روز ملی سینمای ایران و با هدف تحقق استمرار شادابی و پویایی در سینمای کشور و توجه خاص به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم، همزمان با سراسر کشور در تبریز نیز  برگزار می‌شود.
وی افزود: ‌با توجه به تقارن ایام سوگواری حضرت اباعبداالله‌الحسین علیه السلام با روز ملی سینما، سازمان سینمایی کشور با همراهی و همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها به نحوی برنامه‌ریزی کرده است تا ضمن تکریم سینماگران پیشکسوت با ایجاد فضای سالم رقابتی در مهرماه و همزمان با جشن‌های ربیع‌الاول، بهترین‌های سینمای ایران در رشته‌های مختلف را در سراسر کشور شناسایی، تجلیل و مورد حمایت قرار دهد.
محرمی تصریح کرد: بر اساس این طرح، ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با همکاری و هم‌فکری نهادها و شخصیت‌های هنری، اقدام به شناسایی فعال‌ترین و بهترین سینماگران استانی پس از ارزیابی‌های صورت گرفته کرده و در مراسمی که به همین مناسبت در مراکز یا شهرستان‌های منتخب برگزار می‌شود  از برگزیدگان استانی در رشته‌های کارگردانی، بازیگری، فیلمنامه نویسی، تدوین، گریم، صداگذاری، جلوه‌های ویژه بصری، فیلم‌برداری، انیمیشن، سینمادار، آموزشگاه سینمایی، پژوهشگران سینما و تهیه‌کننده فیلم سینمایی تجلیل به عمل می‌آورند.
وی افزود:‌ ادارات‌کل در این ویژه‌ برنامه یک نفر را به عنوان فعال‌ترین و بهترین هنرمند در حوزه سینمای خود به مرکز معرفی نموده و برگزیدگان استانی به همراه مستندات برای داوری در سطح ملی به معاونت مطالعات و توسعه فناوری سینمایی سازمان معرفی خواهند شد.
محرمی گفت: تجلیل از  دو نفر  از هنرمندان پیشکسوت سینمای استان به عنوان سرمایه فرهنگی و هنری،‌ تجلیل از دو نفر از هنرمندان ایثارگر استان و تجلیل از خانواده شهید هنرمند استانی از جمله برنامه‌های اجرا شده در کنار مهر سینمای ایران خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای تحقق عدالت فرهنگی که رویکرد دولت مردمی است،  برنامه‌های ویژه‌ای همزمان با برنامه مهر سینمای ایران در نقاط کم برخوردار و مرزی استان همچون شهرستان‌های هشترود، چاراویماق، هریس،‌ ورزقان، هوراند و خداآفرین نیز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
ویژه برنامه مهر سینما در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار