فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفتگو با «نصر» مطرح کرد؛

ساخت و توسعه هواپیماهای بدون سرنشین پهن‌پیکر در نیروی هوایی ارتش/ دکترین نظامی ایران دفاعی است

1401/06/17 - 00:54 - کد خبر: 74261 نسخه چاپی

نصر: فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: طبق فرمانی که مقام معظم فرماندهی کل قوا به نیروی هوایی ارتش دادند، ما به طور جدی در زمینه توسعه هواپیماهای بدون سرنشین تحقیق و کار می‌کنیم و موفقیت نهاجا در طراحی و ساخت دو پهپاد استراتژیک کمان 12 و هواپیمای بدون سرنشین و پهن پیکر کمان 22 یک دستاورد بسیار بزرگ است که در آینده قطعاً توسعه داده می‌شود.

به گزارش نصر، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی که عصر امروز در چهارچوب سفرها و بازدیدهای دوره‌ای خود از پایگاه‌های مختلف نیروی هوایی، وارد پایگاه دوم شکاری تبریز شد؛ در گفتگو با خبرنگار «نصر» بر اهمیت ویژه پایگاه دوم شکاری تبریز در دفاع از آسمان کشور تاکید کرد و افزود: پایگاه هوایی تبریز یکی از پایگاه‌های بزرگ، بسیار مهم و استراتژیک نیروی هوایی ارتش در کشور است و من عِرق و تعصب خاصی به تبریز دارم و معتقدم پایگاه تبریز محافظ قدرتمند سر ایران در شمال‌غرب کشور است.
وی با تمجید از نوآوری‌ها و تلاش‌های مستمر پایگاه شهید فکوری تبریز در توسعه صنایع هوایی کشور، افزود: در پایگاه شهید فکوری تبریز اقدامات جدید و موثر متعددی از زمان بازدید گذشته بنده که چند ماه پیش انجام شد تا کنون صورت گرفته است و البته که از پایگاه تبریز و متخصصان زبده و توانمند آن انتظار هم همین بود.
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: من به مردم آذربایجان و تبریز درود می‌فرستم؛ خوشبختانه تبریز در بین پایگاه‌های نیروی هوایی جزو برترین پایگاه‌های ماست و نیروهای زبده و متخصص آن پشتیبان محکمی برای نیروی هوایی ارتش هستند.
امیر سرتیپ خلبان واحدی ادامه داد: پرنده‌های پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز آماده و فعال بوده و توان عملیاتی بسیار خوبی دارند و شکاری-بمب افکن‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین نیروی هوایی به قدر و تعداد کافی در پایگاه هوایی تبریز حضور دارند.
وی اظهار داشت: یکی از مزیت‌های بزرگ پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز این است که نفرات آن بسیار متخصص، کوشا و پیگیر کار هستند و این مهم چه در خلبانان و چه پرسنل فنی صادق است و این پایگاه در دوران دفاع مقدس هم به خوبی ثابت کرد که پای کار دفاع از مرز و بوم کشور و انقلاب ایستاده است و بعد از جنگ هم کار بسیار مهم تعمیرات اساسی و سنگین هواپیماهای نیروی هوایی در این پایگاه مهم و استراتژیک انجام می‌شود و از این بابت بسیار خوشحالیم و به خودمان می‌بالیم.
این مقام ارشد نظامی از تلاش‌های نیروهای متخصص پایگاه هوایی تبریز قدردانی کرد و افزود: مرکز قطعه‌سازی و خدمات فنی سهند در پایگاه هوایی تبریز یکی از مراکز مهم و پیشرفته نیروی هوایی است و موفقیت‌های چشم‌گیری در ساخت و توسعه قطعات حساس جنگنده‌های مختلف ارتش داشته و در بعضی موارد قطعات مهم و گلوگاهی نیروی هوایی در این مرکز به تولید رسیده است و این موجب افتخار تبریز و نیروی هوایی ارتش است و بنده هم به این دستاورد بزرگ افتخار می‌کنم و خوشحالم که بنده در پایگاه تبریز به عنوان یک سرباز خدمت کرده‌ام.
امیر واحدی این موفقیت‌ها را در سایه روحیه خستگی ناپذیر و جسورانه آذربایجانی‌ها دانست و گفت: آذربایجانی‌ها مردم بسیار غیرتمندی هستند که همواره پشتیبان انقلاب بودند و از من همین فرصت استفاده کرده و عرض ادب و ارادتم را به مردم تبریز و آذربایجان عزیز تقدیم می‌کنم و از مردم بزرگوار آذربایجان در ایام مبارک اربعین حسینی التماس دعا دارم و انشاالله در زیارت‌هایشان سربازان خود در نیروی هوایی را هم دعا کنند.
وی اظهار داشت: از همه کسانی که کمک کردند پایگاه هوایی تبریز رشد و پیشرفت کند تشکر می‌کنم و همه باید دست به دست هم دهیم تا موفقیت‌های نیروی هوایی بیشتر از این باشد. باید حمایت‌ها از پایگاه هوایی تبریز بیشتر شود و به همه پرسنل پایگاه هوایی تبریز خدا قوت می‌گویم.
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه تاکید کرد: دکترین نظامی ما در ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دفاعی است و ما هیچ چشم داشتی به هیچ کشوری منطقه نداریم و ما معتقدیم باید آن قدر در علم وتکنولوژی پیشرفت کنیم که دشمنان جرات تعرض به ایران را به خود ندهند و در صورت تعرض به مرزهای هوایی و زمینی ما بیشترین هزینه و آسیب را متحمل شوند.
امیر سرتیپ خلبان واحدی در ادامه به دیگر سوال خبرنگار نصر در مورد نوسازی و بهسازی تجهیزات نیروی هوایی ارتش پاسخ داد و با تاکید بر اینکه ارتش تمام تلاش خود را برای نوسازی و بهسازی تجهیزات و هواپیماهای نیروی هوایی ارتش انجام می‌دهد، افزود: امروز همه سیستم‌های ناوبری، تسلیحاتی، راداری و همه سیستم‌هایی که لازم بود، در جنگنده‌های ارتش ارتقاء داده شده‌اند و مهمات استراتژیکی مانند موشک‌های دور ایستای نقطه زن، موشک‌های دور ایستا و موشک‌های هوا به هوا و همچنین موشک‌های هوا به زمین مورد استفاده در انواع جنگنده‌های نیروی هوایی ساخت متخصصان داخلی است و در این زمینه‌ها طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیار خوبی شده است.
وی افزود: طبق فرمانی که مقام معظم فرماندهی کل قوا به نیروی هوایی ارتش دادند، ما به طور جدی در زمینه توسعه هواپیماهای بدون سرنشین تحقیق و کار می‌کنیم و موفقیت نهاجا در طراحی و ساخت دو پهپاد استراتژیک کمان 12 و هواپیمای بدون سرنشین و پهن پیکر کمان 22 یک دستاورد بسیار بزرگ است که در آینده قطعاً توسعه داده می‌شود. همچنین دیگر پهپادهای ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که توسعه داده شده‌اند، نیروهای مسلح ایران را جزو برترین‌ها در این حوزه قرار داده است.
فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان گفت: در آینده نه چندان دور خبرهای بسیار خوب و بزرگی را در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین به ملت عزیز ایران خواهیم داد. امروز هواپیماهای بدون سرنشین ما از فاز شناسایی صِرف خارج و به فاز عملیاتی وارد شده‌اند و ما نشان دادیم در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین به خودکفایی کامل رسیدیم.
انتهای پیام/
ساخت و توسعه هواپیماهای بدون سرنشین پهن‌پیکر در نیروی هوایی ارتش/ دکترین نظامی ایران دفاعی است محمد سهرابی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار