رئیس سازمان صمت‌ آذربایجان شرقی مطرح کرد:

آغاز پروژه توسعه خوشه صنعتی چاپ باتیک شهرستان اسکو

1401/06/16 - 19:30 - کد خبر: 74251 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صمت‌ آذربایجان شرقی از آغاز پروژه توسعه خوشه صنعتی چاپ باتیک شهرستان اسکو خبر داد.

به گزارش نصر، صابر پرنیان، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی در جلسه ستاد تسهیل شهرستان اسکو از آغاز عملیات پروژه توسعه خوشه چاپ باتیک خبر داد و افزود: این پروژه با حضور معاونت اقتصادی استاندار، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی افتتاح شد.
پرنیان با بیان اینکه، هنر چاپ باتیک یا کلاقه ای، جزو شاخص ترین هنرها و رشته های صنایع دستی اسکو و آذربایجان شرقی است، ادامه داد: مطالعات شناخت این پروژه از اواخر فروردین سال جاری شروع و وارد فاز پیاده سازی برنامه های عملیاتی شده است.
وی بیان کرد: برنامه عملیاتی سال اول این خوشه تدوین و فاز اجرای آن آغاز شده و در سال های دوم و سوم نیز به مرور این برنامه نوشته و اجرا خواهد شد و بعد از سه سال عامل توسعه خارج شده و خود اعضای خوشه با یک شبکه فراگیر پروژه را ادامه خواهند داد.
وی تاکید کرد: پروژه توسعه خوشه باتیک، در تمام فازهای توسعه ای از جمله آموزش، حساس سازی، ارتقا کیفیت و توسعه بازار و برنامه های منجر به توسعه، قدم‌های مثبتی برداشته خواهد شد.
وی اظهار کرد: بنگاه های فعال خوشه چاپ باتیک شامل کارگاه های بافت روسری ابریشمی و کارگاه های چاپ باتیک است و در روستای اسکندان و  شهرستان اسکو مستقر می‌باشد.
گفتنی است؛ چاپ باتیک یا کلاقه ایف نوعی از چاپ سنتی است که در آن قسمت هایی از پارچه را با ماده ای مقاوم که مانع از نفود رنگ به پارچه می شود، می پوشانند تا با روشی خاص نقوش دلخواه را بر روی پارچه ایجاد کنند. 
انتهای پیام/
آغاز پروژه توسعه خوشه صنعتی چاپ باتیک شهرستان اسکو نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار