رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبر داد؛

خدمات هلال احمر به بیش از ۸۵۰۰ زائر اربعین طی ۱۵ روز/برپایی سه اردوگاه اسکان اضطراری

1401/06/16 - 14:09 - کد خبر: 74202 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مراجعه ۸ هزار و ۷۸۳ تن از زائران اربعین حسینی به امدادگران و نجاتگران هلال احمر در از اول تا ۱۵ شهریور ماه خبر داد.

به گزارش نصر، مهدی ولیپور درباره خدمت رسانی نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر به زائران اربعین حسینی در داخل کشور و عراق اظهار کرد: نیرو های امداد و نجات هلال احمر در کشور عراق و در مسیرهای منتهی به نجف، کربلا، سامرا و کاظمین حضور داشته و خدمات لازم را به زائران اربعین ارائه می‌کنند. علاوه بر این امدادگران در کنار کادر بهداشت و درمان نیز در مراکز درمانی موقت که در مسیرهای راهپیمایی و ورودی مرزها واقع شدند نیز به زائران خدمات ارائه می‌کنند. 
وی ادامه داد: بر اساس آمار از روز یکم تا روز گذشته ۱۵ شهریور ماه، امدادگران و نجاتگران در هزار و ۲۰۵ پایگاه ثابت و موقت حضور داشته و در ۱۲ قرارگاه مرزی مستقر هستند. 
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در عملیات خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی ۱۹ فروند بالگرد به کار گرفته شده و تا کنون سه اردوگاه اسکان اضطراری و ۵۵۴ دستگاه چادر برپا شده است. 
ولیپور با بیان اینکه تا کنون حدود ۸ هزار و ۷۸۳ نفر برای دریافت خدمات به امدادگران و نجاتگران هلال احمر مراجعه کردند، گفت: این افراد تحت پوشش انواع خدمات جمعیت هلال احمر از جمله اسکان اضطراری، تب سنجی و... قرار گرفته اند که از تعداد کل مراجعه کنندگان ۶۰ نفر به صورت سرپایی درمان و ۹ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. 
به گفته وی، تا کنون هزار و ۶۵۰ بطری آب معدنی و ۲ هزار عدد ماسک نیز میان افراد مراجعه کننده توزیع شده است. 
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به آموزش زوار اربعین برای آمادگی در خصوص مقابله با حوادث احتمالی گفت: در مبادی خروجی کشور، همکاران ما بروشورهایی را برای نحوه مقابله با حوادث احتمالی در اختیار زوار قرار می دهند تا از کمترین آسیبی در جریان برگزاری این مراسم در امان باشند. تا کنون سه هزار و ۷۰۰ عدد رسانه آموزشی میان زائران توزیع شده است و ۴ هزار و ۱۰۰ نفر به صورت چهره به چهره آموزش داده شدند. 
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پایان با بیان اینکه ممکن است برخی از زائران به وسیله خودروهای شخصی به مبادی ورودی مرزها بروند، اظهار کرد: این افراد باید نکات ایمنی را حین رانندگی رعایت کنند. از سوی دیگر با توجه به گرمی هوا و گرد و غبار موجود در منطقه، توصیه می‌شود که زائران حتماً در طول مسیر از ماسک های بهداشتی استفاده کنند.

خدمات درمانی رایگان هلال‌احمر به بیش از دو هزار زائر در عراق
همچنین یعقوب سلیمانی در این باره اظهار کرد: در ۲ روز گذشته و در مجموع در ۳۹ مرکز درمانی هلال‌احمر ایران در کشور عراق به بیش از ۲ هزار زائر حسینی، خدمات رایگان درمانی ارائه شده که این خدمات شامل ویزیت، دارو، آزمایشگاه، پانسمان، تزریقات، انتقال به مراکز درمانی و ... بوده است.
سلیمانی افزود: از تعداد کل خدمات گیرندگان از هلال‌احمر، حدود ۱۲۰۰ زائر در ۲ روز گذشته به درمانگاه مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر در نجف اشرف مراجعه کرده و از خدمات درمانی رایگان این درمانگاه بهره‌مند شده اند.
بر اساس گزارش جمعیت هلال احمر، درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هلال‌احمر در مسیر نجف به کربلا، نجف اشرف و کربلا از روز گذشته و با توجه به سفر تعداد بیشتری از زائران ایرانی به کشور عراق، خدمات‌رسانی خود به زائران حسینی ایام اربعین را گسترش داده‌اند.
انتهای پیام/
خدمات هلال احمر به بیش از ۸۵۰۰ زائر اربعین طی ۱۵ روز/برپایی سه اردوگاه اسکان اضطراری خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار