رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه جلسه هیات دولت:

۱۰۰ میلیون مترمکعب آب برای احیای دریاچه ارومیه رها شده است/ انتقال آب به دریاچه با حفر تونل

1401/06/16 - 13:46 - کد خبر: 74191 نسخه چاپی

نصر: علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست گفت: یکصد میلیون مترمکعب آب از محل تصفیه‌خانه‌های تبریز و ارومیه برای احیای دریاچه ارومیه رها شده است.

به گزارش نصر، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در حاشیه جلسه هیات دولت امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا حفر و اتصال چاه‌های ژرف آب در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: درباره چاه های ژرف بوده که با دستور معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور صرفاً برای آزمایش قرار شد انجام شود و نتایج آن به صورت کامل در اختیار سازمان محیط‌زیست قرار می‌گیرد.
وی افزود: نتایج حاصل از آزمایش های چاه های ژرف آب به طور کامل در اختیار سازمان حفاظت از محیط زیست قرار گرفته و سپس درباره آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آب چاه های ژرف را به آب شهری متصل کرده اند، گفت: این کار انجام شده باشد و حتما این موضوع را پیگیری خواهم کرد.
سلاجقه درباره شرایط و فعالیت های سازمان حفاظت از محیط زیست برای احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد: دومین جلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه تشکیل شد و استاندار آذربایجان غربی به عنوان دبیر ستاد فعالیت می‌کنند.
وی افزود: هفته گذشته جلسه با حضور استاندار آذربایجان غربی در سازمان محیط زیست تشکیل و مقرر شد؛ یکصدمیلیون متر مکعب آب از محل تصفیه خانه های شهر های تبریز و ارومیه به سوی دریاچه ارومیه راهی شده است.
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اظهار داشت: موضوع دوم که درباره احیای دریاچه ارومیه مطرح است تونل انتقال آب است. با افتتاح این تونل ۶۰۰ میلیون متر مکعب از سد کانی سیب انجام می‌شود.
انتهای پیام/
۱۰۰ میلیون مترمکعب آب برای احیای دریاچه ارومیه رها شده است/ انتقال آب به دریاچه با حفر تونل باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار