شهردار منطقه 7 کلانشهر تبریز مطرح کرد:

ترجمان توسعه در منطقه 7 تبریز

1401/06/17 - 16:28 - کد خبر: 74175 نسخه چاپی

نصر: شهردار منطقه 7 کلانشهر تبریز گفت: برای سال آینده کف سازی پیاده رو ها و کف سازی پارک ها جز برنامه اصلی ما خواهد بود، زیبا سازی و لوستر های شهری در ورودی های شهر، مشکلات پل های عابر پیاده و نورپردازی شبانه آن ها؛ در کل سعی داریم منطقه 7 را از حالت متوسط به پایین به متوسط به بالا بیاوریم.

به گزارش نصر، "محمد رشتبری" با حضور در تحریریه نصر ضمن تبریک روز خبرنگار به گزارش عملکرد شهرداری منطقه 7 پرداخت و به سوالات خبرنگاران این رسانه پاسخ داد. 
وی ابتدا با تاکید بر اهمییت کار میدانی گفت: به کار میدانی اعتقاد دارم و سعی می کنم در تمامی کار ها شخصا حضور داشته و ناظر آن باشم، این حضور دو نکته مثبت دارد؛ یکی اینکه با مردم ارتباط مستقیم داشته و از نزدیک در جریان مشکلات قرار می‌گیریم و دوم اینکه آمار کاذب از وضعیت شهر ارائه نمی شود و از نزدیک می‌توان در جریان امور قرار گرفت.
وی در ادامه ضمن ارائه گزارش عملکرد منطقه 7 توضیح داد: از ابتدای حضور در شهرداری از 18 مورد گذر برای آسفالت تنها 4 مورد نیاز بود و 2 مورد برای لکه گیری که همه موارد از سوی شهرداری انجام شد.
رشتبری گفت: شخصا از تمامی کوچه ها و خیابان ها بازدید کرده و به وضعیت آن ها رسیدگی می کنم، در داخل محدوده شهر کوچه هایی داشتیم که در مسیر اصلی بودند اما خاکی بوده و آسفالت ریزی نشده بود، خوشبختانه تمامی این موارد طی 4 ماه گذشته آسفالت شدند از این نمونه ها می‌توان به سی متری لاله کوچه حمام، پشت مخابرات، کوچه امام حسین و... اشاره کرد. 
وی تأکید کرد: تمام تلاشمان این است که امسال بتوانیم معضل آسفالت را در منطقه 7 حل کنیم. 
رشتبری با اشاره به دیگر حوزه های شهرداری گفت: در حوزه خدماتی، عمرانی، شهرسازی و... قبلا مشکلاتی داشته و در آمد وابسته ای داشتیم که مانع پیشبرد اهداف بود. 
وی در ادامه به لزوم پرداخت به نشاط اجتماعی و اهمیت آن گفت: ابتدای کار را از بازدید پارک ها شروع کردیم، پارک هایی داشتیم که ظلمات بوده و کاملا تاریک بودند، پارک هایی که اصلا قابل استفاده نبوده و سریعا دستور احیای پارک ها را با تمام تلاش همکاران انجام دادیم. 
وی اضافه کرد: 33 پارک در منطقه 7 داشتیم که هر 33 مورد معیوب بودند، روشنایی پارک ها را در اسرع وقت، تجهیزات لازم برای کودکان و کفپوش ها را انجام داده و نهایتا در ارزیابی ها رتبه اول را کسب کردیم. 
شهردار منطقه 7 کلانشهر تبریز با اشاره به آمار میزان آسفالت استفاده شده طی 4 ماه گذشته، گفت: میزان آسفالت استفاده شده بعد از اردیبهشتماه تا کنون 10 هزار تن آسفالت ریزی داشتیم و براوردمان این است که 10 هزار تن آسفالت برای امسال نیازمندیم. 
وی در ادامه به آب خوری پارک های این منطقه اشاره کرد و از ایده جدید آب خوری در تبریز خبر داد و گفت: آب خوری های جدید را برای اولین بار در پارک های منطقه 7 انجام دادیم، یخچال های زیر زمینی، زه کشی ها و متناسب با تمام سنین و معلولین در قد و قواره های مختلف تعبیه شده است.
وی اضافه کرد: مناسب سازی پارک ها، ساماندهی کوچه ها، کف سازی و آسفالت ریزی، آبنمای میدان رسالت، ساماندهی و بازسازی تابلو های شهری جز برنامه هایی است که از زمان حضور در شهرداری تاکنون انجام داده ایم.
شهردار منطقه 7 کلانشهر تبریز به درخواست همشهریان پرداخت و گفت: خوشبختانه اکنون مراجعان ما عمدتا برای ماده 100 است و مشکل خدماتی آنچنان نداریم.
وی افزود: وضعیت جوب ها نیاز به بازبینی جدی داشته در برنامه داریم تا کف سازی و دیواره جوب ها را ساماندهی کنیم.
وی به ایرادات شهری اشاره کرد و گفت: در حوزه شهری ایرادات ما بیش از حد است، در رابطه با وضعیت پارک ها در قیاس با مناطق دیگر پارک های ما در تراز اول قرار دارند.
وی به سایر مشکلات منطقه پرداخت و توضیح داد: از نظر بودجه برای اقدامات جدید، نیازمند متمم بودجه هستیم، در حوزه ترافیک 500 میلیون بودجه اختصاص داده شده بود که تاکنون 2 و نیم میلیارد تومان هزینه کرده ایم.
وی ادامه داد: بالای 1 میلیارد به خلجان آسفالت داده و اکنون در حال جدول سازی و هدایت آب های سطحی هستیم.
رشتبری اضافه کرد: اگر بودجه عمرانی ما 60 میلیارد باشد، علاوه بر آن منطقه حداقل 100 میلیارد دیگر نیز هزینه خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه تمامی سعی ما این است که بهترین خدمات را به شهروندان بدهیم، گفت: هدف ما این است بصورت برنامه ریزی شده و طبقه بندی شده مسائل را جلو ببریم.
وی تصریح کرد: در قسمتی از وظایف شهری متاسفانه کم کاری و بی مسئولیتی برخی از ارگان ها منجر به تحمیل مسائل مالی بر دوش شهرداری می شود، بعنوان مثال امور اراضی بدون توجه به ساخت و ساز اراضی خود یا شرکت آب بدون توجه به حرایم و بستر ها از مسئولیت شانه خالی کرده و مدیریت کل شهر به گردن شهرداری می افتد که نهایتا همه این موارد منجر به بار مالی برای شهرداری ها است.
وی با تاکید بر حس مسئولیت پذیری شهروندان گفت: یکی از موضوعات مهم مغفول مانده شهرداری مشارکت مدنی مردم است، در این راستا باید کار هایی برای حس مسئولیت ها انجام شود.
وی در رابطه با برنامه سال آینده منطقه 7 گفت: برای سال آینده کف سازی پیاده رو ها و کف سازی پارک ها جز برنامه اصلی ما خواهد بود، زیبا سازی و لوستر های شهری در ورودی های شهر، مشکلات پل های عابر پیاده و نورپردازی شبانه آن ها؛ در کل سعی داریم منطقه 7 را از حالت متوسط به پایین به متوسط به بالا بیاوریم.
رشتبری با اشاره به برخورد با ساخت و ساز های غیر مجاز گفت: در حوزه ساخت و ساز های غیر مجاز وارد شده و جلوی 95 درصد از ساخت و ساز های غیر مجاز را گرفته ایم.
وی ادامه داد: از کار نمایشی پرهیز کردیم و در تمامی موارد آسفالت ریزی ابتدا زیرسازی صحیح و سپس آسفالت ریزی را انجام داده ایم.
وی در رابطه با مجموعه پارکی که قرار بود روبروی ایپک پالاس ایجاد شود گفت: این محل دارای معارض بوده و و به صورت کامل تملک نشده است، پارک عجایب معارضین شخصی داشته و دارای مشکل است.
رشتبری به اهمیت حق الناس و کار برای مردم گفت: به گفته همکاران در سه ماه به اندازه سه سال کار انجام داده ایم، علی رغم آن معتقدیم که نواقص زیادی داریم؛ وقتی در یک کوچه خاکی شخص معلولی وجود دارد، یا اینکه دختری که دم بخت بوده و در این کوچه زندگی می‌کند وقتی خواستگار او می آید با خود چه فکر می کند و با خود می گوید این در کجا زندگی می‌کند؟ این موضوعات حق الناس است و این باعث شده تا بصورت میدانی در موارد خدماتی حضور داشته باشم و موانع را برداشته و تسهیل گری کنیم. 
شهردار منطقه 7 از پرداخت بدهی های گذشته خبر داد و افزود: خوشبختانه این ماه توانستیم بدهی هایمان را پرداخت کرده و نواقص پروژه ها را بر طرف کنیم، همه این ها در راستای اعتماد سازی شهروندان و دعوت آن ها برای اخذ مجوزات لازم است.
وی به خدمات رفاهی رانندگان پرداخت و گفت‌: برای رانندگانی که به میدان تره بار کالا حمل و نقل می کنند مدرسه انصار الحسین را جهت محل استراحت رانندگان در نظر گرفته ایم و در این راستا با آموزش و پرورش مذاکراتی داشته ایم.
رشتبری در پایان به اهمیت استفاده از تجارب دیگران گفت: اولین پروژه سرمایه‌گذاری تاریخ در تبریز در سال 1286 کارخانه برق و اولین bot سرمایه‌گذاری شهری (باغلارباغی) و دوران طلایی سرمایه‌گذاری در زمان شهرداری آقای علیرضا نوین صورت گرفته و از این تجارب استفاده می کنیم.
انتهای پیام/
ترجمان توسعه در منطقه 7 تبریز محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   فرهاد غفارزاده.   سال پیش  

شب شما هم بخیر. اسم من فرهاد غفارزاده است. من ساکن شهرک اندیشه تبریز هستم. فردا شب تحویل سال است. هنوز سایت خودتان باز نشده است.
پژوهشیار