رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش:

مدارس غیردولتی معاف از «مالیات» هستند

1401/06/16 - 11:56 - کد خبر: 74160 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس غیردولتی معاف از مالیات هستند گفت: اخذ مالیات ممکن است از دیگر درآمدهای جانبی مدارس غیردولتی اخذ شود که بحث آن جداست.

به گزارش نصر، احمد محمودزاده در پاسخ به پرسشی مبنی بر قطع کارتخوان برخی مدارس غیردولتی به علت ثبت اطلاعات مالیاتی و احتمال اخذ مالیات از این مدارس اظهار کرد: اخذ مالیات ممکن است از دیگر درآمدهای جانبی مدارس غیردولتی اخذ شود که بحث آن جداست.
وی افزود: اما اینکه مالیات از مدارس غیردولتی بابت شهریه‌ای که می گیرند اخذ شود، خیر اینگونه نیست و مدارس غیردولتی معاف از مالیات هستند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به عنوان مثال برخی مدارس، ممکن است سرویس‌های جانبی ارائه دهند، نظیر استخر و مانند آن که دیگر شامل حال مدرسه نمی شود که اخذ مالیات از این فعالیت‌ها، روالی قانونی است گفت: اما به طور کلی فعالیت‌های مربوط به مدرسه معاف از مالیات است.
محمودزاده در پاسخ به پرسش دیگری پیرامون برگزاری کلاس‌های فوق برنامه در مدارس غیردولتی گفت: فوق برنامه ها، اختیاری هستند. ۱۲ـ۱۳ درصد (حدود دو میلیون نفر) از دانش آموزان کل کشور در مراکز غیردولتی تحصیل می کنند. از ۲ میلیون محصل مدارس غیردولتی، معمولا حدود ۲۰۰ هزار نفر در برنامه‌های مکمل شرکت می‌کنند و الزامی در این زمینه وجود ندارد.
وی ادامه داد: الزام و اجبار به شرکت در دوره‌های مکمل به خانواده‌ها در مدارس، قابل پیگیری است و اگر خانواده‌ها به چنین مواردی برخوردند می‌توانند از طریق سامانه مشارکت‌ها اعلام کنند تا پیگیری و رسیدگی کنیم.
انتهای پیام
مدارس غیردولتی معاف از «مالیات» هستند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار