مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان خبر داد:

آزادسازی 180 هکتار از اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی

1401/06/16 - 09:22 - کد خبر: 74138 نسخه چاپی

نصر: مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون تعداد یک هزارو 30 مورد اجرای حکم صورت گرفته که منجر به آزادسازی 180 هکتار شده است، گفت: از مردم عزیز استان تقاضا می کنیم که این اراضی کشاورزی را که عمدتاً جزو اراضی دیم بوده و قابلیت احداث ساختمان و ایجاد باغ را ندارند حفاظت کنند تا این اراضی در چرخه کشاورزی باقی مانده و امنیت غذایی کشور دچار مشکل نشود.

به گزارش نصر،  داداش نصیری، در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه محدودیت‌های منابع آب و خاک، جلوگیری از تغییرکاربری های غیرمجاز را ضروری می سازد تا امنیت غذایی کشور دچار مشکل نشود گفت: متعاقب جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال، رزمایش صیانت از اراضی کشاورزی توسط دادگستری، نیروی انتظامی و جهادکشاورزی در سطح کل استان برگزار شد.
وی اظهار کرد: با انجام رزمایش طرح صیانت از اراضی کشاورزی که در سطح 21 شهرستان استان انجام شد، تعداد 320 مورد اجرای احکام برنامه ریزی شده بود که این تعداد محقق شد و بیش از 100 هکتار اراضی کشاورزی مجددا به چرخه کشاورزی بازگشت.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود تعداد یکهزارو 30 مورد اجرای حکم صورت گرفته که منجر به آزادسازی 180 هکتار شده است و ان شاءالله در آینده نیز تداوم خواهد داشت افزود: از مردم عزیز استان نیز تقاضا می کنیم که این اراضی کشاورزی را که عمدتاً جزو اراضی دیم بوده و قابلیت احداث ساختمان و ایجاد باغ را ندارند حفاظت کنند تا این اراضی در چرخه کشاورزی باقی مانده و امنیت غذایی کشور دچار مشکل نشود.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت و محدودیت منابع خاک که با عوامل فرسایش، الحاق به محدوده شهرها، طرح هادی روستاها، طرحهای عمرانی دولت و تغییر کاربریهای غیرمجاز و از بین رفتن خاک محدودتر می گردد و امنیت غذایی جامعه و کشور در معرض خطر قرار می گیرد.
نصیری، اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی و خاکی، کشورها به سمت ممانعت از فروش محصولات غذایی مانند گندم و جو حرکت می کنند تا بتوانند نیازهای داخلی خود را برآورده کنند که این امر مدرن کردن بخش کشاورزی و جلوگیری از تغییرکاربریهای غیرمجاز را ضروری می سازد تا از وابستگی به کشورهای دیگر ممانعت شود.
مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در مورد بحث اعاده به وضع سابق اظهار کرد: برداشت بقایای تخریب شده که مستلزم هزینه زیادی است شروع شده و در صورتی که خود مالک به رفع این مشکل اقدام نکند، این مشکل توسط امور اراضی سازمان حل شده و سپس طرح دعوی صورت گرفته و هزینه صرف شده از مالک دریافت خواهد شد.
انتهای پیام/
آزادسازی 180 هکتار از اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار