مدیر کل دامپزشکی استان خبر داد:

واکسیناسیون و معاینه رایگان دام و طیور در مناطق محروم آذربایجان شرقی

1401/06/15 - 15:45 - کد خبر: 74097 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از واکسیناسیون، سمپاشی، ویزیت و معاینه رایگان دام و طیور در روستاها و مناطق محروم استان خبرداد.

به گزارش نصر، امیر حسین بهداد روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: در این راستا و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۷۹ هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری های تب برفکی، طاعون نشخوار کنندگان کوچک و آبله و بیش از ۲۲۰ هزار قطعه طیور بومی روستائی علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.
وی اughl کرد: همچنین ۶۵ قلاده سگ گله صاحبدار نیز در این طرح علیه بیماری هاری مورد واکسیناسیون قرار گفتند.
بهداد گفت: نزدیک به ۴۸ هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام و ۶ هزار و ۱۲۵ راس دام سبک و سنگین نیز علیه انگل های خارجی مورد سمپاشی قرار گرفتند و ۱۵۲ راس دام نیز ویزیت و  معاینه رایگان شد.
وی اضافه کرد: همچنین توزیع سم رایگان در بین روستائیان مناطق محروم استان از برنامه‌های اجرایی ادارات دامپزشکی شهرستان ها در این طرح بود.
بهداد همچنین به طرح های افتتاح شده در هفته دولت اشاره کرد و افزود: افتتاح سالن و بهره برداری از پیش سرد جدید به ظرفیت ۳۰ تن لاشه دامی و مجهز به بروزترین سیستم برودتی در محل کشتارگاه صنعتی دام مراغه با اعتبار ۲۵میلیارد ریال و همچنین افتتاح مخزن ذخیره آب و دستگاه کلریناتور به ظرفیت ۲۰۰ هزار لیتر جهت تامین آب بهداشتی مورد استفاده در خط کشتار با اعتبار ۵میلیارد ریال از جمله این طرح ها بود.
مدیر کل دامپزشکی استان به اهمیت آموزش در این حوزه نیز تاکید و بیان کرد: در راستای ارتقای سطح آگاهی  بهداشتی  روستائیان، ادارات دامپزشکی شهرستان ها نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی- ترویجی در مناطق مختلف در اقدام کردند.
انتهای پیام/
واکسیناسیون و معاینه رایگان دام و طیور در مناطق محروم آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار