معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

حضور چشمگیر اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان‌شرقی در راهپیمایی عظیم اربعین

1401/06/15 - 14:37 - کد خبر: 74091 نسخه چاپی

نصر: معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از حضور چشمگیر اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان‌شرقی در راهپیمایی عظیم اربعین خبر داد.

به گزارش نصر، "حسن گلی" در برنامه زنده صبحگاهی شبکه سهند با عنوان «سحرلر»  مطالبی را پیرامون اقدامات جامعه فرهنگی، هنری و رسانه ای استان در ارتباط با ماه محرم و علی‌الخصوص اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام ارائه نمود.
وی در این برنامه با اشاره به اهمیت راهپیمایی و پیاده روی اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع انسانی و مذهبی تمدن‌ساز جهان، اظهار داشت: هنرمندان و اصحاب فرهنگ در تمامی عرصه‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند و در این برهه از زمان که تجمع عظیم زائران اربعین برگزار می‌شود نیز به شیوه‌های مختلف سعی در متجلی کردن جلوه‌های عشق و ارادت خود به حضرات معصومین (ع) علی‌الخصوص حضرت اباعبدالله (ع) و شهدای کربلا دارند.
گلی،‌ تصریح کرد: بیش از 50 نفر از فعالان و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه استان براساس برنامه‌ریزیهای صورت گرفته  و همراهی خود این عزیزان در موکب‌ها و مسیرهای پیاده‌روی اربعین حضور خواهند یافت.
وی افزود: این افراد از هنرمندان رشته‌های مختلف هنری ازجمله نمایش،‌ تعزیه، خوشنویسی، نقاشی، سینما، عکس، شعر و ادب و همچنین اهالی رسانه هستند و بر مستندسازی این رویداد فرهنگی مذهبی جهانی اهتمام خواهند داشت.
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل مسیر‌های منتهی به حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) درپیاده‌روی اربعین را  میعادگاه دلباختگانی عنوان کرد که با ندای لبیک یاحسین فرهنگ ناب عاشورا را به گوش جهانیان می‌رسانند.
وی همچنین به بخشی از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ایام محرم در تبریز و شهرستانها اشاره کرد و گفت: برخی گروههای مردمی همچون هیئت روضه طوبی، هیئت هنر و هیئت سبز سرخ در ماه محرم میزبان عزاداران عرصه فرهنگ و هنر و رسانه بودند، که این حرکتهای تاثیرگذار و  خودجوش اهالی فرهنگ و هنر در راستای ارائه‌ی برنامه‌هایی غنی با حضور هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه جهت تبیین فرهنگ عاشورا شایسته تقدیر است.
گلی، اهداء برخی محصولات فرهنگی به کاروان‌های مردمی، اکران پنج فیلم کوتاه تحت عنوان خرده روایت‌های عاشقی، برگزاری نمایشگاههای مختلف هنری با محوریت ایام محرم در شهرستانها، برگزاری محفل‌های ادبی با حضور شعرای آیینی و چند برنامه‌ دیگر با محوریت عاشورا و اربعین را از اهم برنامه‌های این اداره کل در راستای ترویج و تبیین پیام نهضت عظیم حضرت حسین (ع) عنوان کرد.
انتهای پیام/
حضور چشمگیر اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان‌شرقی در راهپیمایی عظیم اربعین نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار