وزیر آموزش و پرورش:

نتوانستیم به خوبی تصویر سازی منفی از مواد مخدر داشته باشیم

1401/06/15 - 13:34 - کد خبر: 74084 نسخه چاپی

نصر: وزیر آموزش و پرورش گفت: پیشینه مواد مخدر در ذهنمان منفور نیست و ما به خوبی نتوانستیم تصویر سازی منفی از مواد مخدر نشان دهیم.

به گزارش نصر، نشست تخصصی پیشگیری از اعتیاد- مشارکت‌های مردمی- اشتغال بهبود یافتگان صبح امروز در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد.
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این نشست با گرامیداشت ایام اربعین حسینی و گرامیداشت حرکت اباعبدالله به سوی کوفه و کربلا گفت: ادامه این حرکت، عزیمت امام رضا از مدینه به طوس و انقلاب اسلامی است. این انقلاب ریشه دینی و فرهنگی دارد. در دیداری هم که به مناسبت هفته دولت با رهبر انقلاب داشتیم ایشان بر داشتن پیوست فرهنگی در همه اقدامات ما تاکید داشتند. پیوست فرهنگی زمینه‌های فعالیت ما باشد.
نوری با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا ما را به فضای مجازی پرتاب کرد گفت: معلمان و دانش آموزان با استفاده از فضای مجازی آشنا بودند اما این مهارت را نداشتند که در فضای مجازی زیست بوم تحصیلی خود را داشته باشند. در موضوع مواد مخدر هم همچنان پیشینه مواد مخدر در ذهنمان منفور نیست. ما به خوبی نتوانستیم تصویر سازی منفی از مواد مخدر نشان دهیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تنها هفت درصد دانش آموزان ورزش می‌کنند گفت: گرایش پایین به ورزش در کنار نزدیکی و همسایگی ایران با کشور تولید کننده مواد مخدر از عواملی که دانش آموزان را تهدید می‌کند. ۱۶ میلیون دانش‌آموز واجب التعلیم داریم. دانشگاه شهید رجایی پانزده هزار و دانشگاه فرهنگیان ۲۵۰ هزار دانش آموز دارد.
وی با بیان اینکه خانواده‌ها با فرزندانشان احساسی برخورد می‌کنند گفت: عاطفه پدر و مادر موجب می‌شود بسیاری از کودکان با گریه و زاری هرچیزی را از والدین خود بخواهند.
نوری با اشاره به طرح ستاد پیشگیری از مواد مخدر با عنوان یاریگران زندگی گفت: معلمان می‌توانند نقش بی‌بدیلی در راهنمایی دانش آموزان داشته باشند یاریگران زندگی طرح بسیار موفقی خواهد بود.
وزیر آموزش و پژوهش با اشاره به شبکه شاد گفت: وزارت آموزش و پرورش در شاد یک موتور جستجوی سالم و کامل به نام شادبین را در اختیار دانش آموزان قرار داد که از طریق هوش مصنوعی موارد مناسب را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد.
انتهای پیام/
نتوانستیم به خوبی تصویر سازی منفی از مواد مخدر داشته باشیم خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار