خبر/

اصلاح اقساط وام ضروری بازنشستگان کشوری

1401/06/14 - 16:30 - کد خبر: 73995 نسخه چاپی

نصر: اداره کل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص اصلاح اقساط بازپرداخت وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان این صندوق، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش نصر، در اطلاعیه صندوق بازنشستگی کشوری آمده است: بنا به مصوبات شورای پول و اعتبار، وصول کارمزد سالانه وام‌های قرض الحسنه متفاوت از تسهیلات عادی بوده و می‌بایست در ماه اول و اولین ماه سال‌های آتی شامل ماه سیزدهم و بیست و پنجم از گیرنده تسهیلات، دریافت شود.
بر همین اساس، صندوق بازنشستگی کشوری به منظور رفاه بازنشستگان عزیز، کارمزد سالانه را در مبلغ اقساط ماهانه تقسیط نموده و طی ۳۶ ماه از حقوق و مزایای دریافت کنندگان وام کسر و به بانک صادرات واریز کرده که در نتیجه، این امر باعث افزایش مبلغ به میزان پنج هزار و ۸۰۰ تومان نسبت به اقساط قبلی شده است.
در حال حاضر محاسبه اقساط ماهانه مرداد ۱۴۰۱ برای تمام تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی، وفق ضوابط قانونی فوق الذکر اصلاح شده و اقساط بازپرداخت اصلاح شده با احتساب تقسیط کارمزد سالانه از حقوق بازنشستگان تا تسویه کامل ماهانه کسر خواهد شد. مبلغ کارمزد همان چهار درصد با دوره بازپرداخت ۳۶ ماهه به بانک صادرات ایران است.
انتهای پیام/
اصلاح اقساط وام ضروری بازنشستگان کشوری باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار