پوتین:

به همکاری در عرصه فضا و کاهش تسلیحات ادامه می‌دهیم

1401/06/14 - 16:02 - کد خبر: 73986 نسخه چاپی

نصر: پوتین تاکید کرد که کشورش به همکاری‌های بین‌المللی در عرصه‌های زیست محیطی، فضا و کاهش تسلیحات ادامه خواهد داد.

به گزارش نصر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در سخنرانی خود در یک مجمع زیست محیطی گفت: روسیه به همکاری‌های بین‌المللی در عرصه‌های زیست محیطی، فضا و همچنین در زمینه کاهش تسلیحات ادامه خواهد داد.
رهبر روسیه تاکید کرد: با وجود دشواری‌های دوره امروز در امور جهانی، همکاری‌های بین‌المللی در زمینه حفاظت از محیط زیست و همچنین همکاری در برخی زمینه‌ها در فضا و کاهش تسلیحات ادامه خواهد یافت. این اجتناب ناپذیر است.
او همچنین مسئولیت فاجعه دونباس (شرق اوکراین) را برعهده "رژیم نئونازی" اوکراین دانست و تاکید کرد که تمام تلاش‌های مسکو برای حل مسالمت آمیز این موضوع با شکست مواجه شد.
پوتین گفت: این تراژدی نتیجه اقدامات ناسیونالیست‌ها رژیم نئونازی (اوکراین) است که با زور در سال ۲۰۱۴ قدرت را در دست گرفت و خصومت‌ها علیه دونباس را آغاز کرد. دو عملیات نظامی بزرگ [در دونباس] با استفاده از توپخانه، نیروی هوایی، تجهیزات سنگین و غیره انجام داد و این همان چیزی است که هنوز در آنجا اتفاق می‌افتد.
رئیس جمهور روسیه تصریح کرد که این تعهد روسیه برای کمک به مردم دونباس است که به گفته وی، در مواقعی بهتر از ارتش حرفه‌ای از سرزمین خود شجاعانه دفاع می‌کنند.
انتهای پیام/
به همکاری در عرصه فضا و کاهش تسلیحات ادامه می‌دهیم خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار