دبیرکل جمعیت هلال احمر مطرح کرد:

مجتمع‌های دانش‌آموزی هلال احمر بستری برای شکوفایی استعدادهای جوانان

1401/06/14 - 15:52 - کد خبر: 73984 نسخه چاپی

نصر: دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: مجتمع‌های دانش‌آموزی هلال احمر می‌تواند بستری برای شکوفایی استعدادهای جوانان باشد که مشخصا فعالیت این مجتمع ها در مناطق محروم رسالت آنها را بیشتر کرده و می‌تواند با بکارگیری نیروهای نخبه و جوانان در مسیر توسعه آموزش در مناطق محروم نیز فعالیت مطلوب داشته باشد.

به گزارش نصر، احمر یعقوب سلیمانی روز دوشنبه در مراسم قدردانی از دانش آموختگان ممتاز مجتمع های دانش آموزی هلال احمر با اشاره به ابعاد ارزشمند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، توجه به جوانان را مقوله‌ای اساسی در حوزه مدیریتی کشور دانست و تاکید کرد: هلال احمر نگاهی ویژه به جوانان دارد و از توانمندی‌های آنها استفاده می‌کند.
وی افزود: امروز بهره گیری از ظرفیت جوانان می تواند گره گشای مشکلات کشور باشد و گام برداشتن در مسیر همراهی و یاری جوانان اولویت هلال احمر است. ضرورت دارد تا در عمل نیز توجه به جوانان سرلوحه امور باشد و از جوانان در همه عرصه‌ها استفاده شود.
دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: جوانان گنجینه‌هایی بی‌بدیل هستند که باید از توانایی آنها در مسیر توسعه کشور استفاده کرد. جوانان ایران امروز با الگو گرفتن از سیره ائمه اطهار مجاهدانه و با از خودگذشتگی در خط مقدم خدمت به کشور هستند و در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی خوش درخشیده‌اند.

۵۶ نفر از اعضای هلال احمر رتبه‌های زیر یکصد کنکور را کسب کردند
در این مراسم، محمد گل فشان گفت: باعث افتخار است که در کنکور سراسری امسال، ۵۶ نفر از اعضای سازمان جوانان هلال احمر در چهار رشته رتبه های کمتر از صد را کسب کردند.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با تاکید به اهمیت حوزه دانش آموزی به خاطر شکل گیری شخصیت نوجوانان افزود: اکنون ۱۴ مجتمع دانش آموزی هلال احمر در پنج استان فعال است و خدمات آموزشی به نوجوانان و جوانان در مناطق کم برخوردار در استان ها ارائه می دهد.
گل فشان با اشاره به اداره مجتمع های دانش آموزی هلال احمر با استفاده از توان خیران گفت: با توجه به کاهش توان اقتصادی و اعتباری هلال احمر و لزوم استفاده از توان خیرین بنابراین اداره مجتمع ها به صورت هیات امنایی اداره می‌شوند.
وی با بیان اینکه با تقویت این مجتمع‌ها و ایجاد شرایط تحصیل برای نخبگان، جوانان می‌توانند منشا خیر و برکت در کشور باشند افزود: اهداف بشردوستانه جمعیت هلال احمر در راستای رشد و پیشرفت جوانان گوشه ای از اهداف صلح‌طلبانه اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران است.
براساس این گزارش در این مراسم از سبا رضائی بروجنی رتبه سوم علوم تجربی، ساغر خدیوی رتبه ۶۶ تجربی، محمد ایمانی رتبه۱۱ زبان انگلیسی، مهدی غریب شاهی کاهیدینی رتبه ۹۵، محسن خرم رتبه نخست دکترای سوانح دانشگاه تهران، علی اصغر علی ماندی رتبه ۱۲ مهندسی سوانح طبیعی کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی همچنین سعید افروز قهرمان پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰، محمد مهدی ایزدی رتبه برتر المپیاد جهانی روسیه، حسن یزدان مهر، یار محمد حسین بر، جواد دشتی، مسعود اکبری مطلق، ذبیح الله محمودی که از افتخار آفرینان مجتمع های دانش آموزی هلال احمر از استان های کرمان، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان هستند، با اهدای هدایا تقدیر شد.
انتهای پیام/
مجتمع‌های دانش‌آموزی هلال احمر بستری برای شکوفایی استعدادهای جوانان خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار