معاون امور اجتماعی وزارت کشور:

بیکاری، علت اصلی اعتیاد نیست/ بی‌تفاوتی خانواده‌ها به مسائل شرعی از عوامل مصرف مواد مخدر

1401/06/14 - 14:33 - کد خبر: 73964 نسخه چاپی

نصر: معاون امور اجتماعی وزارت کشور با بیان اینکه نگرش دولت سیزدهم در زدودن ناپاکی ها از جامعه است، گفت: باید بدانیم اعتیاد و معتاد شدن جرم است و بیماری نیست، این فعل آلودگی بسیار بدی است.

به گزارش نصر، محمد عباسی، معاون امور اجتماعی وزارت کشور در نشست تخصصی پیشگیری از اعتیاد که صبح امروز با حضور اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، گفت: بخش بسیار زیادی از دغدغه متولیان جمهوری اسلامی اعتیاد است و همانطور که رهبر انقلاب فرموده اند اعتیاد یک درد بزرگ است.
وی ادامه داد: نگرش دولت سیزدهم در زدودن ناپاکی ها از جامعه است. در کنار سایر آسیب‌ها که متاسفانه در این سال‌ها رو به تزاید است جریان اعتیاد پاکی جامعه را نشانه گرفته است.
وی ادامه داد: در سیاست‌هایی که رهبر انقلاب در آذر ۸۵ ابلاغ کردند، فرمودند که باید در امر موادمخدر مبارزه قاطع و فراگیری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه اعتیاد جرم و گناه بسیار بزرگی است گفت: باید بدانیم اعتیاد و معتاد شدن جرم است و بیماری نیست، این فعل آلودگی بسیار بدی است.اگر بگوییم در این چهل سال اقداماتی انجام نشده بی انصافی به افراد و دستگاه‌هایی است که اقدامات خوبی داشتند اما فضای موجود اصلاً مطلوب نیست و اقداماتی هم که در گذشته داشته ایم به چالش کشیده شده است چراکه اعتیاد بیشتر شده است.
عباسی ادامه داد: اقداماتی که تا به الان انجام شده است صرفاً جلوگیری از آلودگی‌های بیشتر بوده است، البته اگر این اقدامات نبود با توجه به دسیسه‌های جهانی در امر اعتیاد وضعیت از اینکه هست، بدتر می‌شد.
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به جمع آوری معتادان متجاهر تصریح کرد: بخش بسیار زیادی از منابع سازمان بهزیستی و دیگر دستگاه‌های مسئول صرفاً برای جمع آوری و نگه داری هزینه می‌شود.
وی با اشاره به صحبت وزیر کشور مبنی بر اینکه تمامی معتادان باید جمع آوری و ساماندهی شوند، افزود: درست است که باید معتادان جمع آوری شوند اما باید بدانیم مکانی هم برای نگهداری تمام این افراد نیست و به همین دلیل است که وزیر هم گفتند حتی اگر لازم باشد برای نگهداری معتادان چادر نصب کنیم، باید این کار انجام شود. نمی شود نداشتن های ما باعث آلودگی ها در بستر جامعه شده مردم را رنج دهد.
وی ادامه داد: نمی‌شود هیچ زمان آمار دقیقی از معتادان داشته باشیم چراکه باید شیوع شناسی شود و اگر این اتفاق رخ دهد آمار ناامیدکننده ای اعلام می‌شود.
عباسی همچنین با تاکید بر ضرورت بهینه کردن روش نگهداری و تربیتی معتادان، تصریح کرد: اولا وضع موجود را باید اصلاح کنیم، دوما در حوزه روشهای مبارزه با مواد مخدر باید انقلاب و دگرگونی اساسی انجام دهیم. در جلسه شورای اجتماعی آینده نیز یکی از دستورات کار ما همین "تصمیم تحول آفرین" در این امر است.
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور تاکید کرد که نگهداری معتادین متجاهر باید بازدارنده باشد. 
عباسی با بیان اینکه شاید عده‌ای از معتادان بخواهند واقعا به زندگی سالم و دور از اعتیاد برگردند و خود را اصلاح کنند و نیز با اشاره به اهمیت هم‌افزایی دستگاه‌ها برای مبارزه با مواد مخدر، توضیح داد: همه دستگاه ها را باید در صحنه آورد و برای این کار اراده محکم و بسیج عمومی همه دستگاه ها را نیاز داریم. تفاوت ما با دنیا به ویژه با کشوری نظیر آمریکا در مبارزه با مواد مخدر این است که ملت ما ستم دیده و قربانیان توسعه های بین المللی استکباری هستند اما سایر کشورها ضمن اینکه خودشان در رنج اند اما عامل این امور هم هستند.
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: افرادی که برای بار دوم و سوم دستگیر می‌شوند باید جدا از معتادانی که برای بار اول دستگیر می‌شوند نگهداری شوند.
معاون وزیر کشور با بیان اینکه برخی آمارها لزومی ندارد اعلام شود گفت: باید شیوع شناسی صورت بگیرد و فعالیت های علمی انجام شود. گاهی اوقات ارائه آمارها باعث عادی سازی آن آسیب در جامعه می شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان اینکه ۶۰ درصد از معتادان شاغلین هستند، ادامه داد: اینکه می‌گویند بیکاری عامل اعتیاد است، درست نیست. یکی از موارد ابتلاء به اعتیاد است اما دلیل اصلی نیست، بی تفاوتی خانواده‌ها نسبت به مسائل شرعی هم یکی دیگر از علت‌های ابتلاء به اعتیاد است.
انتهای پیام/
بیکاری، علت اصلی اعتیاد نیست/ بی‌تفاوتی خانواده‌ها به مسائل شرعی از عوامل مصرف مواد مخدر ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار