معاون وزیر راه:

تامین هواپیما بزرگترین دغدغه فرودگاه‌های کشور است

1401/06/14 - 14:09 - کد خبر: 73955 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: تامین هواپیما بزرگترین دغدغه فرودگاه‌های کشور است که ضرورت دارد دولت و مجلس شورای اسلامی به رفع این مشکل کمک کنند.

به گزارش نصر، حمیدرضا سیدی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرودگاه های استان کرمان افزود: ایران امروز به ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز دارد که در ۵۳ فرودگاه با مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ۱۰ فرودگاه آزاد و مناطق نفتی مورد استفاده قرار گیرد و تامین این تعداد هواپیما موجب می شود که پاسخگوی پروازهای اربعین، حج و سایر نیازهای کشور باشیم.
وی با اشاره به وجود ۱۷۰ هواپیما در خطوط پروازی کشور اظهار داشت: حدود چهار برابر وضع موجود به هواپیما نیاز داریم تا پاسخگوی ۶۳ فرودگاه کشور باشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی باقدردانی از اقدامات علی قاسم زاده مدیرکل پیشین فرودگاه‌های استان کرمان به علی جزینی زاده مدیرکل جدید خیرمقدم گفت و افزود: کرمان را بخشی از وجود خود می دانم لذا برای رونق و توسعه پنج فرودگاه این استان و همچنین ۵۳ فرودگاه کشور هر اقدامی انجام می شود.
وی ادامه داد: ۸۰ درصد هزینه ساخت پنج فرودگاه کرمان از محل بخش خصوصی و ظرفیت های مناطق تامین شد در حالی که استان هایی وجود دارند که همه اعتبارات آن را از منابع ملی تامین کردیم لذا باید کرمان را به حق فرودگاهی برسانیم و امروز می دانم حق این استان بیشتر از وضع فعلی است.
وی با اشاره به اینکه پنج پروژه فرودگاهی به عنوان نیاز ضروری در کرمان تعریف می شود گفت: بخشی از فرودگاه های این استان بیش از ۳۰ سال عمر دارند که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.
سیدی عنوان کرد: برای ساخت ترمینال کرمان بی تدبیری شد و اسکلت قوی را تخریب کردند که باید دوباره احیا و ساخته شود.
۶ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بازسازی فرودگاه مهرآباد است 
وی یادآور شد: مهرآباد فرسوده ترین فرودگاه کشور است که برای ۱۰۰ هزار مترمربع از این فرودگاه برنامه ریزی می شود تا کاری آبرومند برای کشور انجام شود.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه بازسازی فرودگاه مهرآباد به ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نیاز کرمان به ۲ برابر پروازهای فعلی
وی با بیان اینکه فرودگاه شهر کرمان جوان شده اما ممکن است که در حد نیاز واقعی این استان نباشد، گفت: نیاز استان کرمان با دو میلیون مسافر به ۲ برابر پروازهای فعلی است.
سیدی افزود: طرح جامع پنج فرودگاه کرمان تدوین شده است.
انتهای پیام/
تامین هواپیما بزرگترین دغدغه فرودگاه‌های کشور است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار