وزیر کشور:

۸۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است

1401/06/14 - 12:18 - کد خبر: 73933 نسخه چاپی

نصر: وزیر کشور با تاکید بر اهمیت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی گفت: اکنون از مجموع حدود ۲۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس، ۶ هزار دستگاه از دور خارج شده و می‌توان گفت که ۸۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است که باید زمینه نوسازی این ناوگان فراهم شود.

به گزارش نصر «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، احمد وحیدی روز دوشنبه در آیین رونمایی از مرحله نخست واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی و ماشین آلات و تجهیزات عمرانی و خدمات شهری با اشاره به فعالیت 14 هزار دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی برنامه قرارداد نوسازی 10 هزار دستگاه اتوبوس را داریم که برای حدود چهار تا پنج هزار دستگاه قرارداد بسته شده است و قراردادهای باقی آنها هم بسته خواهد شد.
وی تاکید کرد: بزرگترین خدمت به مردم شرط رستگاری است و در حوزه حمل و نقل عمومی و خدمات شهرداری خدمت‌های متنوعی وجود دارد و در همه عرصه‌ها باید خدمت صادقانه و به صورت مستمر انجام شود.
وحیدی ادامه داد: فعالیت در حوزه حمل و نقل عمومی و تجهیز ماشین آلات خدمات شهرداری دارای اضلاع مختلفی است که یکی از آنها تولیدکنندگان هستند و پایه و اساس اقتصاد محسوب می‌شوند که مورد تاکید رهبری است.
وزیر کشور اظهارداشت: تولید در حوزه حمل و نقل عمومی دارای جایگاه خاص و ویژه‌ای است و وقتی در خدمت مردم باشد، اهمیت افزون تری پیدا می‌کند و اگر  در خدمت اقشار محروم و کم برخوردار قرار گیرد، اهمیت دوچندان خواهد داشت.
وحیدی اضافه کرد: همه این ویژگی‌ها اگر در هم جمع شود و به سمت فناوری محوری حرکت کند آنچنان که دنیای امروز در حال رشد و توسعه و پیشرفت در این زمینه است، ما هم می‌توانیم کاملاً در این حوزه ورود پیدا کنیم و باید مباحث مربوط به فناوری در کشور را ارتقا دهیم.
وزیر کشور با بیان اینکه تولید کنندگان پرچمداران و مدیران جنگ اقتصادی هستند و این حوزه اهمیت ویژه‌ای دارد، تاکید کرد: شعار مقام معظم رهبری در تولید دانش بنیان نیز محقق خواهد شد و در این زمینه از تولیدکنندگان داخلی در حوزه حمل و نقل عمومی قدردانی می‌کنم.
انتهای پیام/
۸۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار