کارشناس حوزه سلامت مطرح کرد؛

برکت پلاس جزء سه واکسن دنیا بر پایه امیکرون/ توصیه سازمان جهانی بهداشت به استفاده از واکسن‌های ترکیبی

1401/06/14 - 11:31 - کد خبر: 73920 نسخه چاپی

نصر: یک کارشناس حوزه سلامت گفت: واکسن برکت پلاس نیز مانند واکسن برکت با فناوری ویروس غیر فعال شده تولید شده است.

به گزارش نصر، کیانوش جهانپور، کارشناس حوزه سلامت گفت: در حال حاضر واکسن‌هایی که برای سویه امیکرون تاییدیه و مجوز مصرف گرفته اند، در ایران و جهان محدود هستند که در این میان واکسن برکت پلاس جزء سه واکسنی است که در جهان بر پایه سویه امیکرون تولید شده است.
به گفته وی مطالعه برای تولید واکسن برکت پلاس از اواخر سال گذشته آغاز شده و خرداد امسال مجوز مصرف و تزریق را در ایران اخذ کرده است. در ماه‌های اخیر توصیه سازمان جهانی بهداشت این است که کشور‌ها و سازندگان واکسن به سمت تولید و تزریق واکسن‌های جدید از جمله امیکرون و واکسن‌های ترکیبی حرکت کنند.
او گفت: حدود سه میلیون دز واکسن برکت پلاس تحویل وزارت بهداشت شده اند و در برخی از مراکز نیز مستقیما تزریق این واکسن به افراد متقاضی انجام می‌شود. واکسن برکت پلاس نیز مانند واکسن برکت با فناوری ویروس غیر فعال شده تولید شده است.
او افزود: واکسن برکت پلاس برای دز سوم یا چهارم به عنوان دز یادآور قابلیت استفاده دارد و افرادی که واکسینه نشده اند نیز می‌توانند از دو دز این واکسن با فاصله یک ماه استفاده کنند.
انتهای پیام/
برکت پلاس جزء سه واکسن دنیا بر پایه امیکرون/ توصیه سازمان جهانی بهداشت به استفاده از واکسن‌های ترکیبی باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار