کنعانی در جریان نشست خبری:

ایران در صورت رفع تحریم می‌تواند نیاز اروپا به انرژی را تامین کند

1401/06/14 - 11:24 - کد خبر: 73917 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اروپایی‌ها در تامین انرژی مورد نیاز خود با مشکلاتی مواجه هستند که در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران می‌تواند تامین کننده بخش بیشتری از نیاز باشد.

به گزارش نصر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز (دوشنبه) در جریان نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص درخواست کشورهای اروپایی برای تامین انرژی از ایران در زمان حصول توافق احتمالی گفت: به طور طبیعی جمهوری اسلامی ایران به دلیل برخورداری از منابع غنی نفت و گاز یکی از مهمترین کشورهای تامین کننده انرژی و سوخت مورد نیاز کشورهای مختلف دنیا است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خودش حتی در زیر سایه سخت‌ترین تحریم‌ها حضور خودش را در بازار انرژی حفظ کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: هرچند ایران به دلیل تحریم‌های یکجانبه در مقاطع مختلف با محدودیت‌هایی مواجه بوده است، اما واقعیت امر این است که جمهوری اسلامی ایران با توانمندی‌های خودش در بازار بین المللی انرژی و نفت حضور خودش را حفظ کرده است.
کنعانی تصریح کرد: کشورهای اروپایی در تامین انرژی مورد نیاز خود با مشکلاتی مواجه هستند که در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات و لغو تحریم‌های یکجانبه علیه کشورمان، ایران می‌تواند تامین کننده بخش بیشتری از نیاز اروپا باشد.
کنعانی در پاسخ به سوالی در خصوص مواجهه نیروی دریایی کشورمان با شناورهای بی‌سرنشین آمریکایی گفت: فارغ از اینکه ادعای دولت آمریکا در این رابطه چیست؛ جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی حضور دارد و کشتی‌های تجاری جمهوری اسلامی ایران در مسیرهای ترانزیتی بین المللی تردد می‌کنند.
وی افزود: هیچ کشوری حق ندارد مسیر و کشتیرانی را در آب‌های آزاد مورد تهدید قرار دهد و عبور و مرور کشتی‌ها در آب‌های بین المللی را با تهدید مواجه کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: در این زمینه ستاد کل نیروهای مسلح توضیح دادند که اقدام تحریک آمیز و غیر اصولی شناورهای تجسسی ارتش آمریکا در ارتباط با شناورهای جمهوری اسلامی ایران بوده است و جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط اقدام به رفع تهدید کرد و متعاقباً شناورها را در منطقه امنی رهاسازی کرد.
انتهای پیام/
ایران در صورت رفع تحریم می‌تواند نیاز اروپا به انرژی را تامین کند خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار