مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

شرکت‌ های دانش بنیان نقش موثری در تثبیت و پایداری اشتغال دارند

1401/06/13 - 21:07 - کد خبر: 73892 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان نقش موثری در تثبیت و پایداری اشتغال دارند، گفت: از طریق اتحادیه شرکت های دانش بنیان یک هزار و ۳۹۴ نفر جذب شده‌اند.

به گزارش نصر، حسین فتحی روز یکشنبه، سیزدهم شهریور ماه، در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: هفته‌ی تعاون یادآور حضور اثر بخش مردم در اقتصاد و تجلی اقتصاد مردمی است.
وی با تاکید بر اینکه تعاونی ها طبق قانون حق خرید اراضی غیرمسکونی و به ویژه زراعی و خرد کردن آنها را ندارند، خاطرنشان کرد: اعضای هیات مدیره تعاونی‌ها باید قبل از اقدام به خرید زمین و درج آگهی فروش از مسکونی بودن و قانونی بودن خرید مطلع باشند.
وی با اشاره به تشکیل ۶۹ تعاونی در طول یک سال در آذربایجان شرقی، گفت: نگرش تعاون به سمت تشکیل تعاونی های دانش بنیان است که در این راستا ۱۲ شرکت دانش بنیان در استان تشکیل شده است.
فتحی، با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان نقش موثری در تثبیت و پایداری اشتغال دارند، خاطرنشان کرد: از طریق اتحادیه شرکت های دانش بنیان یک هزار و ۳۹۴ نفر جذب شده اند.
وی ادامه داد: همچنین از سال ۱۳۹۵ تاکنون تعاونی‌های مسکن استان هشت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به اعضا تحویل داده اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی را مردمی کردن آن دانست و گفت: تعاون مردمی ترین بخش اقتصاد است و بهترین جلوه برای مردمی کردن اقتصاد می‌باشد.
وی ادامه داد: اگر از نگاه فرهنگی و اجتماعی به تعاون نگاه کنیم نقش بی‌نظیری در مردمی کردن اقتصاد دارند لذا تعاونی‌ها می‌توانند نقش مهم و اساسی در اقتصاد مقاومتی ایفا کنند.
وی با اشاره به رویکردهای شاخص وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، بیان کرد: چهار رویکرد شاخص را وزارت تعاون پیگیری می‌کنند، اولین مورد مردمی کردن آن است اگر بخواهیم تعاون به نحو احسن پیشرفت کند باید نقش دولت، نظارت،هدایت و مردم سازی باشد.
فتحی، ادامه داد: دومین مورد هوشمند سازی است اگر سامانه و فرایند تعاون را هوشمند سازی کنیم کار عادلانه‌ای انجام داده‌ایم و اعتماد و اطمینان مردم در این زمینه نسبت به تعاونی‌ها بیشتر می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی افزود: مورد بعدی در بحث تعاون که یکی از رویکردهای اساسی وزرات و اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی است بحث کارآمدی می‌باشد که از رویکردهای مهم تعاون‌ها به حساب می‌آید و از طریق آموزش های تخصصی، توانمند سازی و ارتقا مهارت در تعاون ها محقق می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: موضوع نهایی در بخش تعاون شفافیت سازی است هر تعاونی که از شفافیت سازی برخورد باشد، همان اندازه اعتماد اعضا و مردم به تعاونی بیشتر و در سریع ترین زمان فعالیت ها انجام می‌گیرند.
انتهای پیام/
شرکت‌ های دانش بنیان نقش موثری در تثبیت و پایداری اشتغال دارند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار