خبر/

بودجه سال جدید دانشگاه آزاد تصویب شد

1401/06/13 - 17:15 - کد خبر: 73872 نسخه چاپی

نصر: با اعلام مدیرکل دفتر برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی، بودجه دوره مالی ۱۴۰۱/۶/۱ تا ۱۴۰۲/۵/۳۱ این دانشگاه منطبق بر سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تصویب شد.

به گزارش نصر، محسن امینی گفت: بودجه سال مالی 1402-1401 دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در جلسه هیأت امنای مرکزی با حضور علی‌اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و سایر اعضا تصویب شد.
وی با بیان اینکه بودجه دانشگاه آزاد اسلامی پس از سه ماه برگزاری جلسات تخصصی و کارشناسی پیش‌بینی و تدوین شد، گفت: جلسات بودجه‌ریزی دانشگاه از تیرماه سال جاری شروع و پس از سه ماه تلاش بی وقفه برای تدوین یک بودجه هدفمند، توسط هیأت امنای مرکزی دانشگاه به تصویب رسید. 
مدیرکل دفتر برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بودجه دانشگاه آزاد اسلامی برای سال مالی پیش‌ رو با سه رویکرد «هدف‌گذاری در برنامه»، «پویایی در ساختار» و «نظارت حین اجرا» تدوین و تصویب شده است، اظهار داشت: تلاش شده که در بودجه دانشگاه اهداف برنامه و سند تحول و تعالی دانشگاه کاملاً اجرایی شده، همچنین رویکردهای دانشگاه درخصوص برنامه های تحول و پویایی در بودجه ریزی طبق نظر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لحاظ شود. 
وی ادامه داد: یکی از نکات مهم در بودجه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی در سال پیش رو، نظارت حین اجراست که مقرر شده با توجه به سامانه‌محور شدن بودجه، نظارت حین اجرای بودجه در واحدهای دانشگاهی به شکل دوره‌ای و فصلی صورت گیرد. 
امینی با اشاره به مشارکت معاونت ها و بخش های مرتبط در بررسی و هدف‌گذاری ارقام بودجه‌ای، گفت: در تدوین و تصویب بودجه دانشگاه حوزه‌های پژوهش و فناوری، بازمهندسی کشاورزی، مهارتی و کارآفرینی، آمایش و گسترش دانشگاه، سنجش و پذیرش و سایر حوزه های تخصصی مانند فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و حتی خزانه‌داری و مالی مشارکت داشته و در تعامل با استان‌ها و واحدها سعی داشتند به شکلی در فرایند بودجه ریزی هدفمند یکساله و تنظیم برنامه عملیاتی دانشگاه دخیل باشند. 
مدیرکل دفتر برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد به منظور تدوین و تصویب بودجه دانشگاه، تصریح کرد: پس از ابلاغ بخشنامه بودجه جلسه ای با حضور دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور تمام استان‌ها به صورت حضوری و مجازی برگزار و مسیر و چارچوب اولیه بودجه ریزی ترسیم شد. پس از این جلسه در استان‌ها به طور متوسط بین 3 تا 8 جلسه به منظور کارشناسی تخصصی برای تصویب بودجه هر استان برگزار شد. در این راستا حدود 200 جلسه از طریق جلسات تخصصی و هسته‌‍‌های فکری برای بودجه ریزی هدفمند استان ها و واحدهای دانشگاه به صورت استانی برگزار شده است. 
وی افزود: در ادامه این جلسات و در زمان تعطیلات تابستانه دانشگاه آزاد اسلامی از طریق حوزه های مربوط از جمله شورای تحول و بازمهندسی کشاورزی، پژوهش و فناوری و مهارتی و... جلساتی به صورت مجازی با استانها برگزار شد. همچنین 31 جلسه هیأت امنای استانی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یا نمایندگان تام‌الاختیار ایشان، استاندارها، نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها، نمایندگان وزرای علوم و تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور و سایر اعضا به منظور بررسی و تصویب بودجه های استانی در زمان مقرر برگزار شد. جلساتی با حوزه های ستادی دانشگاه نیز برگزار شد و در تمام این جلسات با نظر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چارچوب حرکتی و راهبردهای اصلی هر حوزه طی یک سال مشخص شد و درنهایت نتیجه تمام این جلسات از طریق اعمال در بودجه نهایی دانشگاه، به هیأت امنای مرکزی ارسال و تصویب شد. 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر امینی تأکید کرد: هدف گذاری اصلی بودجه سال پیش رو تحقق درآمدها براساس ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سه حوزه «آموزش محور»، «دانش محور» و «بهره‌وری و استفاده بهینه منابع» بود که در حوزه آموزش محور به سه بعد درآمد برمبنای دانشجو، درآمد بر مبنای دانش‌پذیر و درآمد برمبنای دانش‌آموز توجه شده است. این هدف گذاری باعث خواهد شد سهم درآمدهای شهریه‌ای و غیرشهریه ای دانشگاه آزاد اسلامی در یک روند منطقی به یک میزان مطلوبی برسد. 
انتهای پیام/
بودجه سال جدید دانشگاه آزاد تصویب شد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار