خبر/

قضاوت بانوان با تایید کمیته داوران در مسابقات فوتبال پایه

1401/06/13 - 13:06 - کد خبر: 73819 نسخه چاپی

نصر: رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره الزام حضور بانوان داور در مسابقات فوتبال مردان توضیح داد.

به گزارش نصر، خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران این فدراسیون گفت: چنانچه داوران خانم کشور بتوانند با تاییدات مدنظر در مسابقات فوتبال رسمی مردان (ترجیحاً مسابقات پایه) شرکت کنند، شانس بیشتری برای حضور در مسابقات خارج از کشور دارند و می‌توانند در این مسابقات بیشتر تجربه کسب و راحت‌تر در مسابقات بین‌المللی قضاوت کنند.
 وی در ادامه افزود: موضوع قضاوت داوران بانوان در مسابقات کمک به‌سزایی در مسیر کسب تجربه‌شان خواهد بود اما شرط حیاتی و اساسی نیست. بدین منظور داوران خانم بدون قضاوت در سطح آقایان هم می‌توانند در مسابقات خارج از کشور شرکت کنند.
افشاریان در مورد آموزش سیستم VAR گفت: تمام داوران فیفا که بج بین‌المللی دارند باید مدرک حرفه‌ای فیفا را در این مورد کسب کنند و در این موضوع داوران خانم هم بی‌بهره نیستند. در تمام مسابقات ای.اف.سی و فیفا هم مدرک بین المللی داوران خانم الزامی است پس حضور آنها در کلاس‌های آموزشی نه تنها بلامانع نیست بلکه الزامی خواهد بود.
وی در پایان گفت: تمام مباحث حقوقی، اجتماعی و تحلیل بازی‌ها و اعلام مباحث کلی داوران بر عهده کمیته داوران و شخص بنده است و هیچ فردی نمی‌تواند مباحث و رفتارهای حقوقی و اداری کمیته داوران را اعلام کند و اظهارنظر هر فردی، نظر شخصی نامبرده بوده و وجاهت قانونی ندارد.
انتهای پیام/
قضاوت بانوان با تایید کمیته داوران در مسابقات فوتبال پایه نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار