معاون استاندار آذربایجان‌شرقی؛

فرماندار مراغه بر آسیب‌شناسی تعاونی‌های شهرستان تاکید کرد

1401/06/13 - 12:18 - کد خبر: 73801 نسخه چاپی

نصر: معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: مشکلات تعاونی‌های این شهرستان با رویکرد علمی باید آسیب‌شناسی شود و تنها بیان ناکارآمدی‌ها، ضعف و کاستی‌ها به حل مشکل منجر نخواهد شد.

به گزارش نصر، داود اسدیان روز یکشنبه در جلسه گرامیداشت هفته تعاون که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: تعاون از بخش‌های مهم اقتصادی است و نقش ممتازی را در اشتغال‌آفرینی، توسعه و تولید ایفا می‌کند و بر همین اساس نیز حل مشکلات آنها باید در اولویت قرار گیرد.
وی به همکاری بانک‌های شهرستان با شرکت‌های تعاونی تاکید کرد و افزود: بانک‌ها در راستای وظایف محوله خود در رابطه با شرکت‌های تعاونی پای کار بیایند و نسبت به حل مشکلات مربوط به تسهیلات تعاونگران اقدام کنند.
به گفته وی تعاونی‌ها از بانک‌ها گله‌مند هستند و به مدیران بانک‌ها توصیه می‌شود با شرکت‌های تعاونی در ارائه تسهیلات، وظایف محوله و تعهدات همکاری کنند و اگر کم‌کاری مشاهده شود، به طور قطع برخورد خواهد شد.
وی همچنین ادامه داد: برخی مواقع نیز مشاهده می‌شود که ریشه مشکلات از عدم آشنایی هیئت مدیره و مسئولان تعاونی‌ها با قوانین و مقررات حوزه خود ناشی می‌شود که در این صورت نیاز به آشنایی با قوانین و مقررات مورد تاکید است.
وی نقش تعاونی‌ها در یاری‌رسانی به مردم را برجسته خواند و اظهار داشت: ️ارتباط موثر و تنگاتنگ هیئت مدیره با اعضا باید حفظ شود و در صورت اتحاد و همدلی شاهد پیشرفت شرکت‌های تعاونی خواهیم بود.

سرمایه‌گذاری ۹۷.۵ میلیارد تومانی در بخش تعاون مراغه
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراغه نیز گفت: با هدف ایجاد اشتغال در بخش تعاون این شهرستان ۹۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این بخش سرمایه‌گذاری شده و برای بیش از ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
پرویز حبیبی ادامه داد: این سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت، کشاورزی، خدمات، مسکن و تولید انجام شده و بیش از ۷۰۰ فرصت شغلی نیز به صورت غیرمستقیم ایجاد شده است.
به گفته رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، امسال ۲۰ درصد تسهیلات اشتغال روستایی و مشاغل خانگی به تعاونیها تخصیص یافته و از ابتدای سال برای تعاونی‌های شهرستان ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است. 
در این نشست صمیمی فرماندار مراغه نسبت به‌ حل مشکلات مطرح شده در بخش‌های معدن‌ و شهرک فلزکاران قول پیگیری داد.
بر اساس اعلام مسئولان سرمایه بخش تعاون مراغه در مجموع ۴۵۲ میلیارد تومان بوده و ۵۸۲ تعاونی در این شهرستان به ثبت رسیده که ۲۸۰ مورد از آنها فعال است.
انتهای پیام/
فرماندار مراغه بر آسیب‌شناسی تعاونی‌های شهرستان تاکید کرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار