رئیس آب و فاضلاب تبریز:

آب تبریز آلوده نیست / رفع مشکل توزیع آب شهری تبریز

1401/06/13 - 09:28 - کد خبر: 73759 نسخه چاپی

نصر: رئیس آب و فاضلاب تبریز بو و طمع نامطبوع اب شهری تبریز ناشی از الودگی میکروبی نیست، بلکه ناشی از طراحی سیستم تصفیه سدها با امکانات ۲۵ سال پیش است که امکان تصفیه بو را ندارد.

به گزارش نصر، ابراهیمی رئیس شرکت آب و فاضلاب شهرستان تبریز با حضور در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز در خصوص شرایط فعلی اب شهری و دلایل بو و طعم نامناسب این اب گزارشی ارایه کرد.
وی در این خصوص گفت: طی گزارشی که شبکه بهداشت بعد از انجام ازمایشات لازم ارایه کرد، اب شهری تبریز هیچ الودگی و میکروبی ندارد.
وی با اشاره به اینکه کیفیت پایین آب و مطرح بودن بو و طعم نامطبوع، ناشی از عدم سیستم تصفیه به روز سدها است، ادامه داد: سیستم تصفیه سدها ۲۵ سال پیش طراحی شده است و جوابگوی حل مشکلات امروزی نیست.
وی اضافه کرد: زمانی که تابستان دما به بالای ۳۳ را تجربه می کنیم سطح آب سد بوکان که بخشی از آب شهری تبریز از تصفیه آن تهیه می شود، کاهش پیدا می کند و آب به جلبک ها می رسد.
ابراهیمی با تاکید به اینکه این مشکل، معضل تمام سدهای کشور است، افزود: تصفیه خانه ها بالای ۲۵ سال پیش طراحی شده اند و آلودگی ان زمان به این شکل نبود و حذف بو و طمع در طراحی در نظر گرفته نشده است.
وی اضافه کرد: راهکارهایی از جمله لایروبی مخزن سد، حذف جلبک ها و افزودن ازون و هواگیری است که بزودی انجام می شود و با رفع چند مشکل دیگر اب با یک کیفیت در سطح آب شهری تبریز توزیع خواهد شد.
رییس اب و فاضلاب تبریز با اشاره به اینکه تا زمانی که افزایش دما مطرح است، گفت: اب الودگی میکروبی ندارد و جای نگرانی ندارد تنها در صورتی مقابل توزیع اب را می گیریم که شبکه سلامت و بهداشت اخطار الودگی بدهد اما اکنون مشکل اب شهری فقط بو و طعم ان است که ناشی از کاهش اب سد، افزایش جلبک ها و عدم تصویه بو با تکنولوژی سد ها است.
وی افزود: دلیل قطعی اب در برخی مناطق نیز کاهش سطح اب مخزن در مناطقی است که ساخت و ساز غیرمجاز بسیار افزایش یافته است و مخزن منطقه جوابگوی نیاز انها نیست.
وی ادامه داد: روز گذشته به ناچار اب منطقه ولیعصر و ویلاشهر ۷ ساعت قطع شد و تا مناطق کم برخوردار ابرسانی شود چرا که توانایی تهیه اب معدنی در مناطق نیست و چند روز اب نداشتند، البته با تهیه پمپاژ در سال گذشته امسال وضعیت بیشتری داشتیم و قطعی اب کم شده است. وی خاطرنشان کرد:رینگ ابرسانی تبریز سریعا به سرانجام برسد.
انتهای پیام/
آب تبریز آلوده نیست / رفع مشکل توزیع آب شهری تبریز گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار