مدیرکل بازرسی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

در زمینه ارجاع به امورکارشناسی باید با هرگونه ایجاد انحصار در سازمان ها مقابله شود

1398/09/03 - 09:35 - کد خبر: 7374 نسخه چاپی

نصر:علی کرمی مدیرکل سازمان بازرسی استان و علی اکبر بالاگر رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی در دیداری که با هدف گسترش تعاملات فیمابین سازمانی ترتیب یافته بود در خصوص مسایل مختلف به مذاکره و رایزنی پرداختند.

به گزارش نصر، مهندس پور مهدی، زاهدی فر، نوگلی،  سلطانی و مهندس تاج احمدی نیز به نمایندگی از ارکان و کارشناسان کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی در این برنامه دیدار حاضر بودند.

 کرمی در این دیدار به اهمیت موضوع کارشناسی اشاره کرد و گفت: در زمینه ارجاع به امور کارشناسی باید با هر گونه ایجاد انحصار در سازمان ها مقابله شود.

وی افزود: ابتکار عمل کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی در ارائه خدمات الکترونیکی، شفاف سازی و عدالت محوری در موضوع ارجاع به کارشناس از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیرکل بازرسی استان آذربایجان شرقی بیان کرد: صداقت در عملکرد و التزام در ارائه نظریه واقع بینانه، زمینه ساز اعتماد مردم به کارشناسی و افزایش اعتبار کانون کارشناسان رسمی دادگستری در جامعه خواهد شد.

وی به ماهیت نظریه کارشناسی اشاره کرد و افزود: نظریه کارشناسی باید مستدل، متقن و از هر لحاظ قابل دفاع تنظیم گردد و کارشناس در تدوین و عرضه آن تحت تاثیر عوامل مختلف نظیر منافع شخصی و یا مصلحت اندیشی قرار نگیرد.

کرمی تشریح کرد: وظیفه ما در سازمان بازرسی نظارت بر حسن اجرای امور سازمانهاست و به هر حوزه ای که در آن حرکت ها بر خلاف قانون و مقررات مصوب بوده و تخلف صورت بگیرد ورود می کنیم.

وی اهمیت مقوله پیشگیری را یاد آور شد و افزود: رویکرد پیشگیرانه محور اساسی فعالیت های ماست. تلاش می شود ضوابط مشخص و ملموس ایجاد کنیم تا دستگاه های موجود در قوای سه گانه بر اساس آن به فعالیت بپردازند.

مدیرکل سازمان بازرسی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: اینکه ارجاع به کارشناسی باید با هماهنگی کانون کارشناسان رسمی دادگستری صورت بگیرد، خواسته ای است اصولی که در جهت تامین آن مساعدت های لازم صورت خواهد گرفت.

دکتر بالاگر نیز در این دیدار اهمیت کاهش روز افزون تخلفات را یادآور شد و گفت: ارجاع مستقیم امورکارشناسی به کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی به ویژه از سوی شهرداری ها و بانک ها، میزان تخلفات و پرونده های بازرسی را در سطح استان کاهش می دهد.

وی نظارت بر انجام امور کارشناسی در رشته های مختلف را ضروری دانست و افزود: برای ما اصل صحت عملکرد کارشناسان است، ولی این تفکر کانون کارشناسان رسمی دادگستری را از عنصر نظارت و کنترل بی نیاز نمی کند.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: اعتقاد بر این است که تاثیر آموزش در کاهش تخلفات کارشناسی بسیار زیاد است و باید در جهت افزایش دانش و مهارت کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی حرکت کنیم.

در این دیدار ضرورت مقابله با رانت و عوامل موثر در ایجاد آن، رسیدگی دو جانبه به پرونده ها، عدالت محوری، شناسایی و بستن منافذ تخلف و انحصار، هماهنگی با کانون در ارجاع به موضوعات کارشناسی و نیز تداوم تعاملات کانون با سازمان ها و نهاد های مختلف جامعه مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام/

 در زمینه ارجاع به امورکارشناسی باید با هرگونه ایجاد انحصار در سازمان ها مقابله شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار