خبر/

فرماندار مشگین‌شهر بر اجرای فایناس پایاب سد سبلان تاکید کرد

1398/09/03 - 09:32 - کد خبر: 7373 نسخه چاپی

نصر: فرماندار مشگین شهر دیروز در دیدار با مدیرعامل بانک توسعه تعاون خواستار تسریع در اجرای تفاهم‌نامه فاینانس شبکه آبیاری پایاب سد سبلان شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، اکبر صمدی گفت: بر اساس مصوبه شورای بانک‌های عامل کشور، بانک توسعه تعاون مبلغ ۶۰۰میلیارد ریال برای تکمیل شبکه آبیاری پایاب سد سبلان اختصاص داده که باید در دو قسط در اختیار شرکت آب منطقه‌ای استان قرار گیرد .

 وی افزود: هدف از اجرای شبکه  انتقال و توزیع آب سد سبلان  خروج روزانه  ۳۵ میلیون متر مکعب آب سد سبلان  جهت آبیاری  اراضی واقع شده در پایاب این سد است.

وی بیان کرد: محدوده این طرح پنج هزار و ۶۰۰ هکتار می‌باشد که با اجرای شبکه آبیاری مدرن موجب  توسعه کشاورزی و افزایش بهره‌وری در باغات و مزارع منطقه خواهد شد.

صمدی بیان کرد: به‌رغم تکمیل کامل سد سبلان و آبگیری آن در سال‌های گذشته شبکه آبیاری پایاب تکمیل نشده و تاخیر ۱۲ساله در این مورد  سبب  تخریب و سرقت  تأسیسات موجود شده است.

وی تصریح کرد: به‌دلیل عدم تکمیل سایر اجزای طرح مدنی، با وجود  اجرا شدن کامل شبکه فرعی به مساحت سه هزار و  ۲۰۰ هکتار، در محدوده مشارکت مدنی  مشکلات فراوانی را   برای یک هزار و ۶۰۰ خانوارمشارکت کننده بوجود آورده و آنان را در باز پرداخت تسهیلات بانکی عاجز کرده است.

فرماندار مشگین شهر با انتقاد از تعلل انجام شده در سال‌های گدشته  گفت:  تکمیل شبکه آبیاری سد سبلان  موجب  شکوفایی بخش کشاورزی و باغی در بخش‌های ارشق مشگین شرقی خواهد بود. 

 حجم کل مخزن سبلان ۱۰۵ میلیون متر مکعب ، ارتفاع سد  ۸۹ متر وطول تاج آن ۳۰۴متر میباشد.

انتهای پیام/

فرماندار مشگین‌شهر بر اجرای فایناس پایاب سد سبلان تاکید کرد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار