با حضور شهردار تبریز:

آیین رونمایی از جشنواره ملی عکس "خانه" در تبریز رونمایی شد

1401/06/12 - 17:44 - کد خبر: 73729 نسخه چاپی

نصر: آیین رونمایی از جشنواره ملی عکس "خانه" ۹ شهریور با حضور شهردار تبریز در سالن شهریار هتل لاله پارک تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، کریم متقی دبیر جشنواره‌ی عکس “خانه” در این نشست اظهار داشت: عکاسی مقارن با مدرنیسم است و مخصوصا در بحث ساخت راه آهن جایگاه ویژه‌ای داشته است.
وی ادامه داد: بعدا عکاسان گفتند که ما حرفی برای گفتن داریم و فقط عکاس نیستیم مثلا در آتش سوزی لندن عکاسان را آوردند تا تاریخ مصور را ثبت کنند.
دبیر جشنواره‌ی عکس “خانه” در خصوص این جشنواره ابراز داشت: وقتی نهادی را می‌بینم که خانه می‌سازد و می‌خواهد باز خورد مردم درباره خانه را ببیند، این امید را به من می‌دهد که توجه به اصلِ خانه مانند گذشته باز هم امکان‌پذیر است.
وی تصریح کرد: اجباری وجود ندارد که با دوربین عکس گرفته شود بلکه شرکت‌کنندگان می‌توانند عکس‌های موبایلی را هم به جشنواره ارسال کنند.
فرزاد شکری، رئیس ستاد جشنواره‌ی عکس “خانه” هم در این جلسه با بیان اینکه رسالت ما ساخت مسکن برای مردم ایران است، گفت: در ملغمه‌ای که در ساخت و ساز وجود دارد باید با دیدگاه مفهومی به خانه کار کنیم.
وی ادامه داد: دین اسلام خانواده محور است برخلاف اروپا که انسان محور است، برای همین در خانه‌های مردم ایران خاطرات زیادی وجود دارد که باید از تکنولوژی برای ثبت‌وضبط این خاطرات استفاده کنیم.
رئیس ستاد جشنواره تصریح کرد: به همین دلیل تصمیم به برگزاری این جشنواره گرفتیم تا با دیدگاه دیگران در خصوص مفهوم خانه آشنا شویم.
در این جلسه از پوستر این جشنواره نیز رونمایی شد.
در این جشنواره عکس که به همت شرکت سرمایه‌ گذاری مسکن شمالغرب برگزار می‌شود شرکت کنندگان می‌توانند در سه بخش خانه، معماری مدرن و بخش ویژه(مرتبط با بناها و پروژه‌های مسکونی ساخته شده توسط شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب در استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل و زنجان) شرکت کنند.
شرکت در این جشنواره برای تمام عکاسان و هنرمندان آزاد بوده و هر عکاس می‌تواند ۱۸ عکس( ۶ عکس در هر بخش) با فرمت jpg و حداکثر حجم ۱ مگابایت به همراه فایل وورد یا پی دی اف شد به نشانی http://homephotofestival@gmail.com ارسال کنند.
دراین جشنواره به رتبه اول تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و ۸۰ میلیون ریال، به رتبه دوم لوح تقدیر و ۶۰ میلیون ریال و به رتبه سوم لوح تقدیر و ۴۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد. همچنین به تقدیر اول لوح تقدیر و مبلیغ ۳۰ میلیون ریال و به تقدیر دوم لوح تقدیر و ۲۰ میلیون ریال پرداخت خواهد شد.
آخرین مهلت آثار ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ می‌باشد و پس از داوری جشنواره در نیمه اول مهر آئین اختتامیه در نیمه دوم مهر ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای http://www.azar.maskanco.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/
آیین رونمایی از جشنواره ملی عکس نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار