خبر/

تمهیدات پلیس آذربایجان شرقی برای تمدید گذرنامه و صدور برگ گذرنامه اربعین

1401/06/12 - 13:04 - کد خبر: 73686 نسخه چاپی

نصر: رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان از تمهیدات پلیس استان برای تمدید گذرنامه های فاقد اعتبار و صدور برگ گذر اربعین برای زائران اربعین حسینی خبر داد. 

به گزارش نصر، سرهنگ " محمدحسن پاشا" در در شریح این خبر اظهار داشت: تمديد اعتبار گذرنامه براي زوار اربعين حسيني (ع)،  از روز شنبه 5 شهریور ماه در اداره گذرنامه استان همانند سایر استان ها در حال انجام می باشد که با توجه به اين که طرف عراقي حداقل مدت اعتبار گذرنامه را براي ورود به آن کشور 6 ماه اعلام داشته، تمديد گذرنامه از تاريخ 1شهریور تا تاريخ 29 اسفند ماه، به مدت شش ماه در گذرنامه درج مي شود. 
وی افزود:  درج برچسب نمدید صرفاً براي زوار عتبات عاليات و در بازه زماني زيارت اربعين صورت مي پذيرد. 
رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان تصریح کرد:  گذرنامه هاي صادره از 1 شهریور 1391 به بعد که فاقد اعتبار بوده يا در هنگام خروج از کشور کمتر از 6 ماه اعتبار دارند، مشمول اين طرح مي باشند که فرآيند تمديد گذرنامه در ادارات تابعه در سراسر کشور با ورود به سامانه صدور جديد، قسمت درخواست تمديد گذرنامه صورت مي پذيرد. 
وی در ادامه گفت: در شهرستان های مراغه، مرند، ميانه، اهر و بناب نیز امان تمدید گذرنامه ها ایجاد شده که هم استانی ها می توانند به اداره گذرنامه شهرستان ها مراجعه و نسبت به تمدید گذرنامه های خود اقدام کنند. 
سرهنگ "پاشا" تصریح کرد: براي زنان متاهل و فرزندان زير 18 سال اخذ اجازه خروج کتبي همسر و پدر، در محل اداره مهاجرت و گذرنامه، پس از احراز هويت الزامي است و به گذرنامه هاي مخدوشه و داراي آب خوردگي، پارگي و ... خدمات تمديد ارائه نمی شود و همچنین به گذرنامه هاي مفقودي درج در سامانه، خدمات تمديد ارائه نمی شود. 
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: هیچ گونه تمدیدی در مرزهای منتهی به عراق در خصوص گذرنامه های فاقد اعتبار و باطله انجام نمی شود بنابراین از مردم شریف انتظار می رود بدون گذرنامه و بدون مدرک معتبر به مرزهای تعین شده مراجعه ننمایند. 
 سرهنگ "پاشا" تاکید کرد: متقاضيان گذرنامه که از مورخه 1401/06/02  براي اخذ گذرنامه به دفاترپليس +10 مراجعه و درخواست گذرنامه نموده اند و تاکنون موفق به دريافت گذرنامه نشده اند و صرفا" قصد مسافرت به کشورعراق براي زيارت اربعين  را دارند مي توانند به سايت سامانه سخا به آدرسsakha.epolice.irمراجعه و درخواست صدور برگ اربعين نمايند تا بعد از 48 ساعت برگ عبور موقت اربعين به آدرس محل سکونت متقاضيان ارسال شود و گذرنامه متقاضيان نيز متعاقبا" ارسال خواهدشد. 
رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان با بیان اینکه پلیس اداره گذرنامه در مرکز استان و شهرستان های اعلام شده تا ساعت 17 در خدمت عاشقان حسینی و زائران اربعین خواهند بود .
انتهای پیام/
تمهیدات پلیس آذربایجان شرقی برای تمدید گذرنامه و صدور برگ گذرنامه اربعین نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار