امام جمعه تبریز:

عملکرد تیم مذاکره کننده قابل تحسین است

1401/06/11 - 15:19 - کد خبر: 73628 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با تشکر از عملکرد دقیق و حرفه‌ای تیم مذاکره ‌کننده هسته ای گفت: تیم مذاکره کننده جدید با اعتماد به نفس جلو رفتند و به خاطر عملکرد صحیح‌شان تشکر می‌کنم.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم در خطبه های امروز نماز جمعه تبریز با بیان اینکه ایران بارها متذکر شده است که شرط لازم برای احیای برجام، بسته شدن پرونده‌های ادعایی آژانس است، اظهار کرد: همچنین ایران تاکید کرده است که برای شروع برجام باید تضمین منافع اقتصادی داده شود.
امام جمعه تبریز ادامه داد: گویا آمریکا تلاش دارد تا با پیش کشیدن پرونده‌های ادعایی و دخیل کردن ادعاهای صهیونیست‌ ها، بار هزینه و تعهدات خود را کم کند. 
وی خاطرنشان کرد: البته تیم قبلی مذاکره کننده نیز بر اساس رویکرد اقدامات لازم را انجام داده است، ولی آنچه از مواضع مردم می‌توان فهمید، رویکرد و ابتکارات و پیشنهادات تهران در این دو دوره مذاکره سبب شده تا فریاد ترس و وحشت آنها (غرب) به آسمان برود.
امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت سفر وزیر خارجه کشورمان به آفریقا، گفت: ارسال بخشی از محموله فروخته شده یک میلیون دوز واکسن برکت از دستاوردهای این سفر است. 
وی با بیان اینکه آفریقا ظرفیت فراوانی دارد و دولت سیزدهم نیز مسیر تعامل با این قاره را در پیش قرار گرفته است، افزود: با توجه به اتمام منابع بسیاری از مواد اولیه ارزشمند دنیا، امروز آفریقا غنای بالایی در تامین مواد اولیه دارد و ایران می‌تواند با تهاتر کالا و خدمات تکنولوژیک از این منابع بهره ببرد. 
امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به دیدار اخیر اعضای دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب گفت: معظم له در این دیدار اشاره کردند که ایجاد امیدواری توسط دولت در این یک سال افزایش یافته است. 
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جوانگرایی، خاطرنشان کرد: رهبری در بخش دیگری، به پرهیز از شرطی کردن کشور به مذاکرات و تصمیم مجامع تاکید داشتند. 
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به مناسبت هفته به سالروز تشکیل پدافند هوایی اشاره کرد و گفت: هیچ پرنده‌ای بدون رصد و پایش پدافند هوایی کشور در آسمان ایران پر نمی‌زند؛ پدافند هوایی به عنوان اولویت اول دفاع رزمی با وجود تمام تحریم‌ها، انقلاب کرده است. 
وی خاطرنشان کرد: پهپادهای ما به کشورهای دیگر از جمله روسیه صادر می‌شود و ما به نیروهای مسلح خود افتخار می‌کنیم. 
امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی یک حرکت سیاسی و عبادی است؛ هر چند برخی‌ها تلاش دارند تا بخش سیاسی را از این پدیده بگیرند و صرفا آن را از بعد احساسی معرفی کنند. 
وی با تاکید بر اینکه سکولار نامیدن این حرکت و خالی کردن آن از محتوای انقلاب یکی از اهداف دشمن است، افزود: نقش‌آفرینی خواص جامعه، حرکت علما و روحانیون و هیات‌ها منجر می‌شود تا این مراسم از هر گونه آسیب در امان باشد.
انتهای پیام/
عملکرد تیم مذاکره کننده قابل تحسین است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار