کسب ۸۳ رتبه کشوری در مسابقات فرهنگی و هنری توسط دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی

1401/06/11 - 14:44 - کد خبر: 73627 نسخه چاپی

نصر: دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی با کسب ۷۰ رتبه برتر کشوری در چهلمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری فردا و ۱۳ رتبه برتر کشوری در بیستمین مسابقه پرسش مهر در کشور درخشیدند.

به گزارش نصر، با توجه به کسب رتبه های برتر توسط دانش آموزان استان در مسابقات فرهنگی و هنری در بخش فعالیت های گروهی، نمایش عروسکی دخترانه، هنرستان کوثر حائز رتبه برگزیده کشوری و نمایش عروسکی پسرانه هنرستان میرک حائز رتبه  سوم کشوری شدند. 
همچنین دبستان دوره اول ابتدایی زکیه از منطقه ملکان، دبستان دوره دوم ابتدایی میثاق از ناحیه سه تبریز، دبیرستان دخترانه دوره اول متوسطه پویندگان از  مراغه، دبیرستان پسرانه دوره اول متوسطه سیفی از منطقه مراغه و دبیرستان دوره دوم متوسطه زهرای مرضیه از شهرستان مراغه موفق به کسب رتبه برتر کشوری در بخش نقاشی همگانی شدند.  
مسابقات فرهنگی و هنری در ۸۰ رشته در هفت بخش ادبی، پژوهشی، کتابخوانی و کتاب پژوهی، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه دانش آموزی، هنرهای دستی و تجسمی همزمان با آغاز بهار تعلیم و تربیت هر سال، در مدارس استان شروع می شود.
 در مرحله آموزشگاهی ۵۲۴ هزار نفر از دانش آموزان با ثبت نام در سامانه همگام در این مرحله شرکت کرده و بایکدیگر به رقابت پرداختند  و در مرحله منطقه - ناحیه حدود ۵۰ هزار اثر مورد داوری غیر حضوری قرار گرفت.
مرحله استانی این مسابقات با توجه به شیوع ویروس کرونا چند سالی است که به شکل غیر حضوری برگزار می شود که در مرحله غیر حضوری ۱۱ هزار اثر دانش آموزی توسط داوران رشته های مختلف بررسی و پس از راستی آزمایی توسط داوران ۷۰۰ نفر از دانش آموزان حایز رتبه های اول تا سوم استانی شدند.
بر این اساس، ۲۴۰ اثر دانش‌آموزی که رتبه های اول را کسب کرده بودند، تحویل دبیرخانه کشوری مسابقات شد و در نهایت دانش آموزان استان با کسب ۷۰ رتبه برتر کشوری خوش درخشیدند.
استان آذربایجان شرقی در بیست و دومین دوره مسابقات پرسش مهر ۱۳ رتبه برتر کشوری شامل چهار رتبه دوم، چهار رتبه سوم و پنج رتبه برگزیده کشور را کسب کرد.
انتهای پیام/
کسب ۸۳ رتبه کشوری در مسابقات فرهنگی و هنری توسط دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار