فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب؛

روزانه ۴۰۰ تا ۶۰۰ فروند هدایت پروازی در منطقه پدافند هوایی شمال غرب صورت می‌گیرد

1401/06/10 - 20:11 - کد خبر: 73608 نسخه چاپی

نصر: فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب از هدایت پروازی روزانه ۴۰۰ تا ۶۰۰ فروند از سوی این منطقه خبرداد.

به گزارش نصر، امیر عباس عظیمی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل پدافند هوایی در تبریز اظهار کرد: این منطقه با توجه به اینکه دروازه هوایی کشورهای اروپایی محسوب می شود و همچنین قرارگرفتن در همسایگی کشورهای ترکیه، عراق، آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خود مختار نخجوان یکی از مناطق حساس و پرترافیک محسوب می شود.
وی به ماموریت پدافند هوایی نیز اشاره و اظهار کرد: استقرار سامانه دفاعی پیرامون مراکز حساس و تامین امنیت هوایی آنها جزو ماموریت های این مجموعه است که در حال حاضر به حفاظت از آسمان سراسر ایران در مقابله با هرگونه تجاوز ارتقا یافته است.
وی با بیان اینکه در طول ۸ سال دفاع مقدس و در سایه تلاش پدافند هوایی، فرودگاه ها و حتی یک پرواز به دلیل امن نبودن آسمان ایران کنسل نشد و این نیرو در طول ای مدت، ۴۸ هزار عملیات شناسایی، ۲۳ هزار عملیات خنثی سازی، ۲ میلیون برقراری امنیت پروازهای عبوری  از ایران و ۳ هزار ۱۴۵ اسکورت کشتی و برقراری امنیت آنها را انجام داده است.
عظیمی به حیطه ماموریت منطقه پدافند هوایی شمال غرب اشاره کرد و گفت: آسمان استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و بخش های زیادی از زنجان و کردستان و حتی ۱۰۰ کیلومتر از ورای مرزها تحت پوشش شبکه پدافند هوایی شمال غرب هستند.
وی به گستره اسقرار سامانه های راداری در شمال  غرب نیز اشاره و اضافه کرد: در تمام منطقه شمال ِغرب که این سامانه در آن مستقرند  و به صورت شبکه ای به هم متصل اند، اهداف را شناساسی و کشف کرده و رفتار شناسایی و اخطارهای لازم را صادر می کنیم.
فرمانده منطقه پدافند هوایی آذربایجان شرقی به وابستگی کشور در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و  گفت: در حال حاضر و با اتکا به تخصص جوانان متعهد، این روند رو به بهبود بوده و ارتش در تمام حوزه و در عرصه پهبادی نیز در حوزه شناسایی، رهگیری و درگیری پهبادهایی ساخته و عملیاتی کرده است.
۱۰ شهریور سالروز تشکیل پدافند هوایی است.
انتهای پیام/
روزانه ۴۰۰ تا ۶۰۰ فروند هدایت پروازی در منطقه پدافند هوایی شمال غرب صورت می‌گیرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار