مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی:

سالانه ۴۰۰ هزار تُن گیاه دارویی تولید می‌شود

1401/06/10 - 17:18 - کد خبر: 73602 نسخه چاپی

نصر: مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سالانه ۴۰۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی تولید و به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر می شود.

به گزارش نصر، حسین زینلیان فر روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح پروژه آبیاری نوین در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امسال ۲۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت انواع گیاهان دارویی رفت که از این سطح ۴۰۰ هزار تن محصول برداشت می شود.
وی افزود: از مجموع کل تولیدات گیاهان دارویی در سطح کشور ۱۲۰ هزار هکتار مربوط به زعفران، ۳۰ هزار هکتار گل محمدی و مابقی آنغوزه، باریج، گون، کتیرا، زیره و سایر گیاهان دارویی است.
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با وجود اینکه امسال خشکسالی میزان تولید زعفران را کاهش داد اما قیمت این محصول افزایش و هر یک کیلوگرم زعفران از ۶۰۰ دلار به یکهزار و ۳۰۰ دلار رسید.
وی بر فراوری زعفران تاکید کرد و گفت: اقدامات لازم برای فرآوری این محصول مهم انجام شده است در صورت فرآوری ابتدایی ارزش افزوده آن ۲ برابر و در صورت استفاده در بخش دارویی ۱۶ برابر ارزش افزوده خواهد رسید.
زینلیان فر با بیان اینکه زعفران کاران نباید دغدغه فروش و قیمت داشته باشند، تصریح کرد: هرساله دولت خرید تضمینی زعفران را انجام می دهد و امسال نیز این روند ادامه خواهدد داشت.
وزیر جهاد کشاورزی به همراه جمعی از مدیران کل وزارتخانه برای کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی هشت پروژه و بررسی وضعیت کشاورزی خراسان شمالی امروز پنجشنبه( ۱۰ شهریورماه) به این استان سفر کرد.
انتهای پیام/
سالانه ۴۰۰ هزار تُن گیاه دارویی تولید می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار