مدیرکل تعاون، کار و رفاه آذربایجان‌شرقی مطرح کرد:

تعاونی‌های دانش بنیان نردبان اشتغال 

1401/06/10 - 16:32 - کد خبر: 73599 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه آذربایجان‌شرقی گفت: در استان ما برخی واگذاری‌ها انجام شده که آن فرد دیگر در استان ما نیست و به همین دلیل بهترین نوع واگذاری، واگذاری شرکت‌ها و صنایع به مردم از طریق تعاونی‌هاست.

به گزارش نصر، "حسین فتحی" در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شعار امسال تعاون، اقتصاد مردم نهاد و جامعه عادلانه است که چهار رویکرد مردمی سازی، هوشمندسازی،کارآمدی و شفافیت وزارت کار در استان‌ها انجام می دهد.
وی ادامه داد: بهترین الگوی کسب‌وکار امروز کسب‌وکار تعاونی است که می‌تواند باعث اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی ما شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه آذربایجان‌شرقی با با بیان اینکه در استان و کشور ما سهم تعاونی کمتر از ۵ درصد در تولید ناخالص داخلی است، گفت: این در حالی است که در کل دنیا این عدد ۲۰ درصد است که باید به سمت اقتصا تعاون محور حرکت کنیم چرا که هم اشتغال پایدار ایجاد می‌کند و هم می تواند سهمی در تولید ناخالص داخلی داشته باشند.
وی ادامه داد: اولویت واگذاری بخش‌های اقتصادی باید تعاونی‌ها باشند، همچنین باید در کسب‌وکارهای اقتصادی نقش تعاون را افزایش دهیم.
فتحی در خصوص فعالیت ۱۲ هزار و ۴۰۰ مشاغل خرد و خانگی در آذربایجان‌شرقی گفت: این مشاغل خانگی خرد نمی‌تواند به طور درست در چرخه خرید و فروش باشند که با راه اندازی تعاونی تامین نیازِ مشاغل خانگی تلاش کردیم به مشاغل خانگی خرد کمک کنیم.

لزوم عملیاتی سازی سند توسعه تعاون
وی با اشاره به عملیاتی سازی سند توسعه تعاون اذعان کرد: اگر این کار انجام شود بسیاری از مشکلات زنجیره تعاون‌ها برطرف می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه با تاکید بر ضرورت ایجاد پیوند بین تعاونی‌های نوظهور و برندهای نام آشنا خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان ما برندهای معروف کم نیستند که با ارتباط با تعاونی‌های نوظهور سهم تعاونی‌ها را از تولید ناخالص داخلی بالا می‌برند.
وی با اشاره به توجه به اهلیت افراد در واگذاری‌ها گفت: در استان ما برخی واگذاری‌ها انجام شده که آن فرد دیگر در استان ما نیست و به همین دلیل بهترین نوع واگذاری، واگذاری شرکت‌ها و صنایع به مردم از طریق تعاونی‌هاست.
فتحی با اشاره به اینکه تعاونی‌های دانش بنیان نردبان اشتغال است، ابراز کرد: در کل کشور ۹۳۹ تعاونی دانش بنیان وجود دارند که از این میان ۱۲ تعاونی دانش بنیان در استان ما وجود دارند.
وی در خصوص تعداد تعاونی‌ها تصریح کرد: ۷۰ هزار تعاونی در کشور وجود دارد که در این میان ۴ هزار و ۴۱۴ تعاونی فعال در استان هستند که ۷۹ هزار ۹۰۸ فرصت شغلی مختلف دارند. در حال حاضر هیچ تعاونی ورشکسته‌ای نداریم، البته برخی تعاونی‌هایی که دیگر موضوعیت ندارند، غیرفعال هستند.
انتهای پیام/
تعاونی‌های دانش بنیان نردبان اشتغال  سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار