رییس جمعیت هلال احمر مطرح کرد

لزوم هم‌افزایی دستگاه‌ها در کاهش حوادث رانندگی/برخی وظایف خود را نمی‌دانند

1401/06/10 - 11:03 - کد خبر: 73539 نسخه چاپی

نصر: رییس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه با هم‌افزایی دستگاه‌ها شاهد کاهش تصادفات و حوادث رانندگی خواهیم بود، در عین حال گفت: برخی دستگاه‌ها وظیفه خود را در این زمینه نمی‌دانند.

به گزارش نصر، دکتر پیرحسین کولیوند در حاشیه برگزاری اولین سمپوزیوم ملی قرارگاه مدیریت و کاهش تلفات حوادث ترافیکی اظهار کرد: تجارب خوبی داریم که وقتی هم افزایی دستگاه‌ها انجام شود در خصوص کاهش تصادفات نتیجه می‌گیریم.
وی با بیان اینکه قرار شد قرارگاهی را در جمعیت هلال احمر تشکیل دهیم و تلاش کنیم که جانی را حفظ کنیم و آلام را کاهش دهیم گفت: در سفرهای اربعین نیز ممکن است بسیاری با خودروهای شخصی تردد کنند و درصد کمی ممکن است با هواپیما بروند. بر همین اساس قرار شد این جلسه را برگزار کنیم که هم برای اربعین از آن بهره بگیریم و هم برای عید نوروز سال ۱۴۰۲ مصدومان و جانباختگان را کاهش دهیم. طبیعتا اگر از حالا برنامه‌ریزی کنیم موفق‌تر خواهیم بود.
رییس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: در این جلسات تصمیمات خوبی گرفته می‌شود و سایر دستگاه‌ها نیز به وجد می‌آیند و پای کار می‌آیند. برخی دستگاه‌ها وظیفه خود را در این زمینه نمی‌دانند.
وی ادامه داد: اصلی‌ترین نقش را مردم عزیز دارند و هر کجا که مردم همراه ما بودند بسیار موفق بودیم. یکی از علل اصلی این بود که مردم حامی ما هستند و ما جمعیتی مردمی هستیم.
کولیوند با بیان اینکه هدف این جلسه این است که همه به میدان بیایند و چنین جلساتی برای آسیب شناسی است، گفت: نقش هلال احمر مشخص است اما هر جا باری زمین مانده باشد ما آن را بر می‌داریم.
کولیوند در ادامه این سمپوزیوم نیز اظهار کرد: به جز قانون و وظیفه حاکمیتی که برای نجات جان مصدومان در جاده‌ها به هلال احمر واگذار شده است، عملیات جست‌وجو و نجات در حوادث ترافیکی یک تکلیف اخلاقی و رسالتی بشردوستانه است.
 وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با اقدامات فوری، همدلی و مشارکت دستگاه‌های مسئول گام مهمی در این روزها برای کاهش تلفات محورهای مواصلاتی در غرب کشور داشته باشیم اظهار کرد: ترافیک ناشی از راهپیمایی بزرگ اربعین در روزهای پیش رو باید امن و با حداقل حوادث ترافیکی باشد و پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر در آمادگی کامل هستند.
 کولیوند تاکید کرد: کمی پس از اربعین برای امدادرسانی زمستانه در محورهای مواصلاتی می‌رسیم و بعد از آن امیدواریم پویش نوروز ۱۴۰۲ بدون سوانح ترافیکی به عنوان نماد این قرارگاه به موفقیت مطلوب برسد.
انتهای پیام/
لزوم هم‌افزایی دستگاه‌ها در کاهش حوادث رانندگی/برخی وظایف خود را نمی‌دانند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار