نماینده ولی فقیه در استان مطرح کرد:

رسانه ها عامل توسعه هستند/خبرنگاران پیگیر خواسته های بحق مردم باشند

1401/06/09 - 19:40 - کد خبر: 73511 نسخه چاپی

نصر: امام جمعه تبریز گفت: با خاموشی رسانه های محلی استان فرصت های توسعه از بین می رود، مسئولان باید تلاش کنند رسانه های استانی پویا باشند و از قافله توسعه عقب نمانند.

به گزارش نصر، "محمد علی آل هاشم" عصر امروز چهارشنبه 9 شهریور با حضور در مراسم بزرگداشت مقام خبرنگار گفت: خوشحالیم که بعد از عاشورا این مراسم بمناسبت روز خبرنگار تشکیل شده است.
وی ادامه داد: رسانه ها رکن چهارم دموکراسی جامعه هستند، پویایی هر جامعه به پویایی رسانه ها بستگی دارد.
وی با انتقاد از وضعیت رسانه های شهرستانی گفت: متاسفانه رسانه های شهرستان ها بعنوان منبع اخبار بخوبی حمایت نمی‌شوند.
وی افزود: عدم حمایت سبب شده رسانه ها آن طوری که باید خودشان را نشان بدهند نتوانستند خودشان را نشان بدهند.
آل هاشم گفت: فشار های حقوقی، قضایی، اشخاص، گروه های اجتماعی و سیاسی و حتی مسائل یک رسانه سبب شده رسانه های شهرستانی کم فروغ باشند.
وی در این رابطه تکمیل کرد: اولین و مهمترین چالش این خواهد بود که کاربر آن رسانه برای پیگیری اخبار به رسانه های خارج نشین و رسانه های بی معتبر روی آورند و طبیعی است که آن ها افکار حامیان مالی خود را پیاده سازی می‌کنند و این زنگ خطری برای ما است.
امام جمعه تبریز گفت: انتشار اخبار و یادداشت در رسانه های رسمی فرصت خوبی است که مدیران به راحتی میتوانند افکار عمومی را رصد کنند.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در یک سال گذشته بر جهاد تبیین چقدر تاکید داشته اند؟
آل هاشم ادامه داد: عدم حمایت از رسانه های استانی سبب می شود در جهت موضوع جهاد تبیین کم کاری رخ شود و جای خالی شبکه های ضد انقلاب پر می شود.
وی با اشاره به اهمیت رسانه ها توضیح داد: رسانه ها عامل توسعه هستند، با خاموشی رسانه های محلی استان فرصت های توسعه از بین می رود، مسئولان باید تلاش کنند رسانه های استانی پویا باشند و از قافله توسعه عقب نمانند.
وی تکمیل کرد: باید اذعان کرد خبرنگاران هم رکن اصلی رسانه ها هستند، همت کنید قلم و بیان خویش را برای تعالی اسلام و کشور و ملت خودتان بکار ببرید.
آل هاشم ادامه داد: دوری از اخبار مشکوک و شبهه انگیز، دقت، صحت، حقیقت، راستگویی، انتقال به موقع اخبار و گزارش پیشرفت کار ها به مردم، مطالبه از مسئولین، امیدوار کردن مردم، حفظ حرمت و حدود حریم سازمان ها و اشخاص بر پایه اخلاق مداری از مصادیق خبرنگاران موفق ما است.
وی با تاکید بر رسالت خبرنگاری توضیح داد: روزمرگی، رفتار رودربایستی با مدیران و مسئولان، نگاه جزئی و جناحی به رویداد ها و اخبار، عدم پذیرش انتقادات و پیشنهادات از آفات رسالت خبرنگاری است.
وی افزود: برخی از نکاتی که شما می‌توانید به آن توجه داشته باشید یادآوری می کنم؛ مشکلات و مطالبات مردم را با حفظ امانت به اطلاع مسئولان برسانید، با دلسوزی و انصاف پیگیر خواسته های بحق مردم باشید، رصد به موقع اخبار و انتقال سریع به مخاطب و پیگیری و نتایج بازتاب خبر از وظایف شماست، تعیین تیتر های سادگانه و متقن اما هنرمندانه و جذاب، داشتن فرهنگ رسانه ای و اخلاق مداری حرفه ای، دوری از جنجال آفرینی، تحقیق و بررسی آگاهانه، تعیین و پیشنهاد راهکار های کاربردی و عملیاتی به مدیران و مسئولان، اطلاع رسانی از خدمات دستگاه ها، قدم گذاشتن در مسیر رشد و تعالی جامعه، ترویج و نشر اشاعه فرهنگ و ارزش های اسلامی و دینی، تزریق نشاط و امید در جامعه و پرهیز از یاس آفرینی، حفظ شرافت و کرامت و استقلال خبرنگاری از رسالت اصلی این قشر است.
وی در ادامه به خبرنگاران سفارش کرد: شما باید زبان مردم باشید، کار چاپ کنی آفت جان خبرنگاری است، حضور در میدان و اقدام به موقع و آتش به اختیار از مولفه های خبرنگار متعهد انقلابی و سفیران گام دوم انقلاب اسلامی بحساب می آید.
وی افزود: خبرنگاران باید خود را وام دار خون شهدا، ایثارگران و اهداف والا و صراط مستقیم انقلاب اسلامی و اهداف والای امام و ستمدیدگان بدانند.
آل هاشم در پایان گفت: درود و سلام می فرستیم بر خبرنگاران عزیزی که به آنچه می نویسند سوگند خورده اند.
انتهای پیام/
رسانه ها عامل توسعه هستند/خبرنگاران پیگیر خواسته های بحق مردم باشند محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار