خبر/

آغاز بکار طرح حامیم دانشجویان دانشگاه‌های آذربایجان شرقی به میزبانی دانشگاه تبریز

1401/06/09 - 15:30 - کد خبر: 73480 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه تبریز گفت: طرح حامیم «دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی» با شرکت ۷۲۰ نفز از دانشجویان دانشگاه‌های آذربایجان شرقی از امروز نهم شهریورماه به میزبانی دانشگاه تبریز آغاز بکار کرد.

به گزارش نصر، "صفر نصراله زاده"، در آیین آغاز به کار این طرح، گفت: برگزاری دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی با عنوان طرح حامیم حلقه‌های میانی؛ به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، کار ارزشمند و بسیار خوبی برای تقویت بنیه اعتقادی و فکری دانشجویان و ایجاد امید آفرینی و نشاط در جامعه است.
وی با اشاره به نقش دانشجویان و جوانان در شکل‌گیری، پیگیری، نگهداری و پیروزی انقلاب گفت: در اوایل شگل‌گیری انقلاب و بعد از آن دشمنان این نظام با ترفندها و نقشه‌های شوم خود همیشه و در همه حال سعی در انحراف خلاقیت‌ها، افکار و اندیشه‌های دانشجویان و جوانان این سرزمین بودند که با رهنمودها، هدایت و رهبری امام راحل(ره) و رهبر معظم ع توطئه دشمنان خنثی شده و امروزه ایران عزیز پرچمدار تمدن نوین اسلامی در منطقه و جهان است.
رئیس دانشگاه تبریز، در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه جوانان و به ویژه دانشجویان در دانشگاه‌ها در مبارزه با رژیم گذشته در خط مقدم انقلاب بودند، بیان کرد: امروزه نیز دانشجویان با مجهز شدن به سلاح علم و ایمان و با تولید علم و فناوری با توجه به نیاز کشورمان می‌توانند گام‌های موثری برای شکوفاهی و اقتدار ملت ایران در عرصه های مختلف بردارند.
وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر دشمنان این نظام در صدد تضعیف ارزش‌های اعتقادی و اسلامی ملت ایران هستند، تاکید کرد: امروزه بیانیه گام دوم انقلاب چراغ و نقشه راه ملت ایران است که در صورت عمل به فرامین رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که می‌توان در پیشبرد اهداف انقلاب نقش مهم و تعیین کننده و گام‌های موثری برداشت و حرکت‌های شوم دشمنان این انقلاب را خنثی کرد.
حجت الاسلام و المسلمین انوری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی نیز در آیین گفت: افتخار می کنیم که در مشهد الشهدا دانشگاه‌های کشور، میزبان شما دانشجویان هستیم و در اجرای طرح حامیم (دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی) در استان آذربایجان شرقی هم از اساتید خوب و با تجربه کشوری و استانی استفاده شده که امیدواریم به اهداف تعیین شده این طرح برسیم.
وی در ادامه با بیان اینکه بشراز زمان خلقت حضرت آدم تا به امروز برای رسیدن به مهمترین و کلیدی ترین پرسش خلقت خود یعنی « من کیستم» بوده است، تصریح کرد: انسانها در طول حیات خود در پی یافتن پاسخ درست به این پرسش بوده و اگر پاسخ درست و قانع کننده‌ای در نیابد، دچار انحراف شده و از هویت اصلی خویش خارج می‌شود.
 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی افزود: شیاطین و استکبار جهانی با ایجاد تفکر و اندیشه های نادرست و عرفان‌های نوظهور سعی در انحراف ذهن بشریت از این پرسش اصلی « من کیستم» هستند که باید مراقب طرح و برنامه‌های شوم آنان باشیم.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه انسانها نباید از هویت تاریخی خویش فاصله بگیرند، یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران در امتداد غدیر و عاشورا شکل گرفته و از این رو ضروری است همه اقشار مختلف مردم و در این میان دانشجویان و جوانان با حرکت در این مسیر در پیشبرد انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی گام‌های موثری بردارند.
 حجت الاسلام عیسی رنجبر، دبیر طرح حامیم دانشجویان دانشگاه‌های استان نیز در این آیین با تشریح برنامه های این طرح گفت: طرح حامیم (دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی) با شرکت ۷۲۰ نفز از دانشجویان دانشگاه های استان آذربایجان شرقی با اجرای دوره‌های آموزشی، مهارتی، معرفتی و جانبی از امروز به مدت یک هفته به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می شود.
به گفته وی این طرح با حضور بیش از ۱۵ هزار دانشجو به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مشارکت دانشگاه های سراسر کشور و با همکاری تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها در حال اجرا است.
 تقویت نقش محوری دفاتر نهاد در راهبری فعالیتهای فرهنگی در دانشگاه، تقویت بنیه اعتقادی و فکری دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی، امید آفرینی و تقویت نشاط و روحیه فعالیت های جمعی، تقویت انگیزه برای نقش آفرینی در سال تحصیلی و حضور میدانی در دانشگاه‌ها، استعداد سنجی و استفاده حداکثری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشجویان، آماده سازی نیروی انسانی دفاتر برای فعالیت‌های نهاد در سال تحصیلی آینده و اهداف استفاده از فرصت شبکه سازی و تیم سازی دانشجویان مستعد از جمله اهداف این طرح اعلام شده است.
انتهای پیام/
آغاز بکار طرح حامیم دانشجویان دانشگاه‌های آذربایجان شرقی به میزبانی دانشگاه تبریز سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار