رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی؛

ایران دارای صنعت دارویی بسیار پویا در حوزه هپاتیت است

1398/09/02 - 16:13 - کد خبر: 7346 نسخه چاپی

نصر: رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) با اشاره به اینکه ایران از معدود تولید کنندگان داروهای بیماری هپاتیت در منطقه است، گفت: کشور ما دارای صنعت دارویی بسیار پویا است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا،  سید موید علویان روز شنبه در گفت و گویی افزود: اغلب کشورهای منطقه اطراف ما بجز پاکستان، داروهای خود را از سایر کشورها تهیه می‌کنند و ما در این زمینه خودکفا هستیم که افتخاری بزرگ برای کشور است.

وی ادامه داد: داروهای هپاتیت ایرانی دارای اثربخشی بسیار خوب بوده و بسیار ارزان‌تر از داروهای مشابه خارجی است، همچنین این داروها تحت پوشش بیمه ها قرار دارند.

علویان با اشاره به اینکه ۳۰ تا ۴۰ درصد بیماران ایدز دچار هپاتیت هستند، گفت: این افراد همزمان با مصرف داروهای ایدز باید از داروهای هپاتیت هم استفاده کنند که این موضوع سبب شده تا داروی هپاتیت این افراد با سایر بیماران، قدری متفاوت باشد.

وی ادامه داد: همچنین افراد مقاوم به درمان عادی هپاتیت C از داروهای خاصی استفاده می‌کنند. این داروها مدتی دچار کمبود شده که بنابه به قول مسئولان وزارت بهداشت این کمبود در اسرع وقت رفع خواهد شد.

علویان اظهار داشت: بیش از ۱۳۰ کشور از جمله ایران تعهد دادند که تا سال ۲۰۳۰ میلادی (۱۴۱۰ شمسی) هپاتیت C را در کشورهای خود حذف کنند که لازمه این کار دسترسی آسان به داروها، شناسایی بموقع بیماران، کمک به درمان افراد بیمار بی بضاعت و آزمایش افراد پرخطر است.

 

ایران کمترین شیوع هپاتیت C در منطقه را دارد

رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) گفت: ایران کمترین شیوع هپاتیت C در منطقه را دارد که این موفقیت مرهون زحمات و تلاش کادر پزشکی و مسئولان حوزه بهداشت است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای مصر و پاکستان بالاترین شیوع هپاتیت در منطقه را دارند، گفت: شیوع بیماری در ایران کمتر از نیم درصد است و حدود ۱۷۶ هزار نفر مبتلا به این بیماری هستند.

علویان گفت: ما به سمت ریشه کنی هپاتیت C حرکت کردیم و اقدامات جدی طی سال‌های گذشته در کشور انجام گرفته است. همکاران کادر پزشکی درحال تشخیص، کنترل و درمان این بیماری هستند.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح واکسیناسیون بسیاری از ایرانی‌ها در مقابل این بیماری واکسینه شدند، افزود: تربیت نیروهای انسانی مجرب و تولید داروها از جمله افتخارات کشور است.

انتهای پیام/

ایران دارای صنعت دارویی بسیار پویا در حوزه هپاتیت است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار