قائم مقام شهردار تبریز تاکید کرد:

امنیت روحی و جسمی شهروندان، اولویت نخست در مدیریت سگ‌های بلاصاحب

1401/06/09 - 13:13 - کد خبر: 73443 نسخه چاپی

نصر: مقام شهردار تبریز گفت: در خصوص ساماندهی سگ‌های بلاصاحب، اولویت نخست امنیت روحی، روانی و جسمی شهروندان بوده و در مرحله دوم نیز حقوق حیوانات حائز اهمیت است.

به گزارش نصر، محبوب تیزپاز صبح امروز در جلسه مشترک با فعالان محیط زیست و حامیان حیوانات در تبریز که با موضوع مدیریت سگ های بلاصاحب برگزار شد، اظهار کرد: دستورالعملی از سوی وزارت کشور در رابطه با زنده گیری، عقیم سازی، نگهداری، پلاک کوبی و کنترل حیوانات درون شهری  ابلاغ شده است که در رابطه با نحوه اجرای آن باید با فعالان محیط زیستی که افرادی علمی، متخصص، صاحب نظر و دلسوز هستند، هماهنگی‌هایی ایجاد شود.
وی افزود: باید مشخص شود برای رسیدن به امنیت شهروندان از چه روش هایی استفاده کنیم تا ابعاد انسانی موضوع نیز در نحوه مدیریت لحاظ شود.
تیزپاز با اشاره به ایجاد تحولات عظیم طی ماههای گذشته در تبریز خاطرنشان کرد: متوجه شده‌اید که طی ماه‌های گذشته در تبریز تحولی ایجاد شده و در حوزه‌های عمرانی و خدمات شهری با تغییر رویکردهایی که رخ داده مشخص است که در شهر تغییراتی اتفاق افتاده است.
تیزپاز یادآور شد: تبریز در طول تاریخ در حوزه‌های مختلف و به خصوص در موضوعات فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی پیشگام و الگو بوده است و امیدوارم با هم‌افزایی و همفکری این موضوع نیز مدیریت شود.
قائم مقام شهردار تبریز هدف از برپایی این جلسه را زمینه‌ای برای همفکری دانست و افزود: در روش‌های علمی که الان در دنیا تجربه، مطالعه و تحقیق می‌شود زندگی حیوانات بررسی می‌شوند. این روش ها و نتیجه مطالعات باید در عمل ما نیز دیده شود.
وی ادامه داد: در گذشته روش‌هایی مثل معدوم کردن سگ‌ها وجود داشته که امروز تمامی آنها منسوخ شده و همه به این باور رسیده اند که باید موضوع حیوانات شهری به بهترین شکل مدیریت شود.
انتهای پیام/
امنیت روحی و جسمی شهروندان، اولویت نخست در مدیریت سگ‌های بلاصاحب نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار