جانشین فرماندهی انتظامی کل کشور:

4 میلیون زائر ایرانی راهی عراق خواهند شد / وضعیت کشور عراق تا حدودی آرام شده است

1401/06/09 - 12:57 - کد خبر: 73434 نسخه چاپی

نصر: جانشین فرماندهی انتظامی کل کشور  گفت: برآورد می شود بیش از 4 میلیون نفر امسال زائر از ایران خواهیم داشت و با توجه به اینکه زائران از کشور های همسایه هم از ایران عبورخواهند داشت، در همین زمینه هم اقدامات لازم انجام شده است.

به گزارش نصر، سردار قاسم رضایی، جانشین فرماندهی انتظامی کل کشور در گفتگو با نصر در خصوص برخورد با قانون شکنان گفت : امروز مجموعه فراجا هم در مسیر راه شهدا قرار دارد و  پیام نیروی انتظامی  این است که اندک نفراتی که هنجار شکنی می کنند و دست به اعمال ناشایستی همچون زورگیری و سرقت می زنند، قطعا بدانند که در اندک زمان گرفتار قانون خواهند شد و دستور داده شده است هرجایی که حقوق ملت رعایت نشود و هرجایی بخواهند هنجارشکنی کنند، هر اتفاقی در صحنه بیافتد، به پای خودشان خواهد بود.
وی در ادامه افزود: برابر وظیفه ذاتی و انقلابی مامورین انتظامی باید در صحنه مدیریت کنندو هرکسی که بخواهد با هر وسیله ای حقوق شهروندان را پایمال کند، برابر اختیارات و مهارتی که دارند، اعمال قانون شده و تحویل مرجع قضایی داده خواهند شد.
جانشین انتظامی کل کشور درخصوص برخی ناهماهنگی  های مجموعه انتظامی با دستگاه قضایی گفت: جلساتی با مجموعه دستگاه قضایی و دادستانی داشتیم که رئیس دستگاه قضایی تدابیری به شعبه های قضایی ابلاغ کردند تا شعبه های ویژه ای در مناطقی که جرایم ایجاد می شود، تشکیل شود و  در کنار رده های انتظامی برابر قانون اعمال قانون کنند.
این مقام ارشد انتظامی کشور همچنین در مورد آخرین وضعیت مرزهای کشور خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه هایی که سال های گذشته وجود داشته است، تمام پیش بینی های لازم را در حوزه های ترافیک جاده ای داشته ایم و برآورد می شود بیش از 4 میلیون نفر امسال زائر از ایران خواهیم داشت و با توجه به اینکه زائران از کشور های همسایه هم از ایران عبورخواهند داشت، در همین زمینه هم اقدامات لازم انجام شده است. البته اتفاقاتی هم که چند روز پیش در عراق رخ داد، از طرف دولت عراق مرز ها بسته شد اما خوشبختانه وضعیت کشور عراق تا حدودی آرام شده است و  با توجه به تقسیم وظایفی که بین مجموعه ها انجام شده است، ستاد اربعین متولی هماهنگی ها می باشد لذا مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و فقط از طریق منابع معتبر پیگیر شوند.
انتهای پیام/
4 میلیون زائر ایرانی راهی عراق خواهند شد / وضعیت کشور عراق تا حدودی آرام شده است حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار