الناز جمالی:

تا اعتماد برنگردد، بورس رشد نمی کند

1401/06/09 - 09:13 - کد خبر: 73382 نسخه چاپی

نصر: الناز جمالی کارشناس بازار سرمایه گفت: تا زمانی که اعتماد به بازار بازنگردد نباید انتظار رشد بورس را داشته باشیم.

به گزارش نصر، الناز جمالی مدیر سرمایه گذاری شرکت پاداش سرمایه در گفت و گو گفت: بازار سهام در حال گذراندم روزهای بلاتکلیفی بوده که این موضوع در روند معاملات این روزها مشهود است. فراز و نشیب‌‌ها، اخبار و شایعات ضد و نقیض اقتصادی و سیاسی موجب شده تا فعالان نتوانند به درستی فضای موجود را ارزیابی و درک کنند، اما از روز گذشته شاهد افزایش دامنه نوسان شرکت‌های بازار اول بورس و فرابورس به میزان یک درصد بودیم.
وی افزود: با دمیده شدن سوت شروع بازار، شاهد معاملات این نماد‌ها در بازه مثبت و منفی 7 بودیم؛ به نظر اجرای این تغییر زمانی مطلوب است که در حجم مبنا هم اصلاحاتی صورت پذیرد. همچنین اجرای این طرح هم زمان مناسب را طلب می‌کند.
الناز جمالی ادامه داد: بازار سهام روز دوشنبه با افزایش تقاضا بهتری همراه بود که این اتفاق سبب شد تا شاهد دور شدن بازار از محدوده‌های خطر باشیم. ارزش معاملات خرد در محدود 3 هزار میلیارد قرار گرفته و همچنان روزهای بی رمق و کم حجمی را پشت سر می گذارد.
این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: در بازار روز دوشنبه 7 شهریور اکثر نمادها و صنایع با افزایش تقاضا همراه بودند و برخلاف دو روز گذشته، در بازار امروز تمامی نماگرها رشد خوبی داشتند؛ با این وجود ارزش معاملات خرد هنوز نتوانسته خودش را به سطح بالاتری برساند اما باید دولت اعتماد مردم را بازگرداند. اخبار مثبت برجامی منتشر شده تاثیر به سزایی در بازار ما دارد، ولی نمی توان نتیجه گیری کرد که این اخبار برجامی تاثیر مثبت تنها به همراه داشته باشد؛ بلکه تغییراتی که بر روی دلار و نرخ ارز اعمال می شوند برای بازار ما حیاتی به حساب می آیند و این اخبار می تواند سمت و سوی بازار را تغییر دهد.
الناز جمالی عنوان کرد: بازار سرمایه را اگر بخواهیم به نسبت بازارهای دیگر ارزیابی کنیم باید بگوییم بازار سرمایه در مقطع فعلی ارزنده است، ولی هیچ زمانی در بازه کوتاه مدت سهم‌ها بر اساس ارزندگی خود قیمت گذاری نشده اند، اما در بلند مدت قیمت گذاری‌ها درست انجام شده است.
وی تصریح کرد: نقدینگی یا همان پول مهم‌ترین و تاثیر گذارترین عاملی است که می تواند روند بازارسرمایه را تغییر بدهد و باید گفت بورس به دلیل عدم اعتماد با ورود پول جدیدی مواجه نیست و نقدینگی موجود فعلی برای فعالان بازار بوده که این روزها شاهد چرخش این نقدینگی گاهی در یک گروه و گاهی در گروه دیگر هستیم. تا زمانی که این اعتماد به بازار بازنگردد نباید انتظار رشد را داشته باشیم.
انتهای پیام/
تا اعتماد برنگردد، بورس رشد نمی کند آژانس خبری تحلیلی شهر بورس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار