استاندار:

کاروان توسعه، پیشرفت و عدالت آذربایجان شرقی در حال خدمت‌رسانی به مردم است

1401/06/08 - 15:15 - کد خبر: 73332 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: کاروان توسعه، پیشرفت و عدالت استان براساس برنامه‌ها و اسناد دولت کار، کرامت، پیشرفت و عدالت نیازها و مشکلات مردم را برطرف می‌کنند که امیدواریم حق مردم را ادا کرده باشیم و شرمنده شهدا نشویم.

به گزارش نصر، عابدین خرّم روز سه‌شنبه هشتم شهریور ماه، در مراسمی که به مناسبت هفته دولت در مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد، اظهار کرد: شهدای انقلاب اسلامی، افرادی بودند که جان خود را فدا کردند تا آرمان‌های کشور استمرار پیدا کند.
وی ادامه داد: به سرعت یک سال از عمر دولت خدمتگزار که شعار اصلی آن دولت مردمی و ایران قوی بود، پشت سر گذاشتیم، رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند اگر متوجه نباشید زمان به سرعت می‌گذرد و تنها برنامه‌ها و اقدامات شما باقی می‌ماند.
وی افزود: دولت کار، کرامت و انقلابی که شعار آن تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است، یکسال را پشت سر گذاشت و کارنامه موفقی را در طول یکسال رقم زد. 
خرّم خاطرنشان کرد: بنابه فرامین رهبر انقلاب خود را موظف می‌دانیم تا از دولت شهیدان رجایی و باهنر که مکتبی‌ترین دولت‌ها بودند، پیروی کرده و همین مسیر را طی کنیم؛ دولت مردمی شهیدان رجایی و باهنر به دلیل اخلاصی که داشتند، در مدت کوتاهی آنچه از خود بر جای گذاشتند، کم نظیر بود. 
وی گفت: رهبر انقلاب مسیر عدالت، پیشرفت، بازسازی انقلابی و فکورانه را توصیه فرمودند و به ارتباط و گفت‌وگو با مردم و سبک زندگی مردمی، عدالت ورزی و فساد ستیزی تاکید کردند. 
وی اظهار کرد: بر همین مبنا رهبر معظم انقلاب اولین حرکت را بخش سلامت و مبارزه با ویروس کرونا اعلام کردند، خدا را شاکریم، دولت کمر همت بست و همه‌ی مسئولین در کنار دولت قرار گرفتند و اقدامات مبنایی و اساسی دولت در حوزه سلامت وارد گود حرکت و خدمت شد و امروز پس از یکسال شیوع کرونا به وضعیت کاملا از بین رفته رسیده و هیچ مشکلی نداریم البته کرونا صرفا برای مبتلا کردن ‌و عارضه جسمی نبود، همه‌ی ابعاد جامعه را تحت تاثیر قرار داده بود.
استاندار آذربایجان شرقی متذکر شد: امروز افتخار داریم تنها در تبریز ۳۰۰ درصد نسبت به دوره پیش از شیوع کرونا، مسافرت‌های خارجی افزایش یافته است و در عرض سه ماه گذشته هیچ هتل خالی از مسافر نداشته‌ایم و برای اولین بار از استان‌هایی بوده‌ایم که مسافرت‌های هوایی و زمینی آن از استان‌هایی چون اصفهان پیش‌تر است.
وی ادامه داد: ریاست جمهوری نهضت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را که مردم نسبت به آن نگران بودند، در پیش گرفته است البته محدودیت منابع هم وجود دارد اما ۱۵۶۷ پروژه نیمه تمام در آذربایجان شرقی به اتمام رسیده یا در حال اتمام است. 
وی گفت: سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ سال بدون خاموشی و قطعی آب و برق بود، ۷۲۵ کیلومتر شاهراه، پل‌ و راه روستایی افتتاح شد که در سفر به آذربایجان شرقی، ریاست جمهوری فرمودند این استان باید تبدیل به قطب تولید، تجارت و صادرات کشور شود.
خرّم یادآور شد: با مشکلات حقوق و مزایای مراکز تولیدی روبرو بودیم و به برکت مسئولین واحدهای کمتر از انگشتان دست داریم که تعطیل باشند و بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی وارد مدار شد. 
وی بیان کرد: در بخش کشاورزی مسئله امنیت غذایی را مد نظر قرار دادیم و در حوزه‌های مختلف کشاورزی به مرحله‌ای رسیدیم که کشاورزان ما از اکنون نگرانی و دغدغه ندارند، در حوزه آب ۲۵۰۰ هکتار از پایاب‌های سدها که تعطیل بودند، وارد کشت مکانیزه شد، همچنین در اقتصاد و معیشت مردم نیز تیم اقتصادی آذربایجان شرقی و قرارگاه اقتصادی آنها وارد عمل شده و بخش خصوصی بیش از ۴۰ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری می‌کند که ۳۰۰۰ میلیارد آن در هفته دولت افتتاح شد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون در آذربایجان شرقی همه سطوح در حال کار، تلاش و مجاهدت در حوزه‌های مختلف هستند که جزو وظایف و تکالیف ما است. 
استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: در زمینه‌ی کسب و کار جزو سه استان اول کشور هستیم که فضای کسب و کار آماده است البته دهک‌های پایین به شدت دچار مشکل است اما در فضای کسب و کار جزو سه استان اول کشور هستیم. 
وی در پایان یادآور شد: کاروان توسعه، پیشرفت و عدالت استان براساس برنامه‌ها و اسناد دولت کار، کرامت، پیشرفت و عدالت نیازها و مشکلات مردم را برطرف می‌کند که امیدواریم حق مردم را ادا کرده باشیم و شرمنده شهدا نشویم.
انتهای پیام/
کاروان توسعه، پیشرفت و عدالت آذربایجان شرقی در حال خدمت‌رسانی به مردم است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار