خبر/

آغاز به کار سومین نمایشگاه کار در دانشگاه تبریز

1398/09/02 - 14:51 - کد خبر: 7332 نسخه چاپی

نصر: سومین نمایشگاه کار در محل مرکز رشد فناوری دانشگاه تبریز، آغاز به کار کرد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، مسئول مرکز رشد فناوری دانشگاه تبریز در گفت‌وگویی اظهار کرد: ۴۲ غرفه در سومین نمایشگاه کار حضور دارند که حدود ۱۲ غرفه از دانشگاه تبریز یا دانشجویان و شرکت‌های عضو مرکز رشد دانشگاه تبریز هستند.

علی پور زیاد اضافه کرد: شرکت‌هایی که توسط دانشجویان دانشگاه ایجاد شده‌اند و تعدادی از شرکت‌های صنعتی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با بیان اینکه سعی شده‌ است تا گروه‌های مختلف درسی در سومین نمایشگاه کار حضور داشته باشند، گفت‌: عدم توجه کافی به رشته‌های علوم انسانی از مواردی است که در برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی احساس می‌شود.

مسئول مرکز رشد فناوری دانشگاه تبریز تاکید کرد: با توجه به اینکه دانشگاه تبریز، دانشگاهی مادر است، سعی شد تا به اندازه استفاده از رشته‌های فنی در برگزاری سومین نمایشگاه کار از رشته‌های علوم انسانی نیز استفاده شود.

وی متذکر شد: با وجود تلاش‌ها، متاسفانه عدم حضور پررنگ رشته‌های علوم انسانی از نقاط ضعف‌ این نمایشگاه است.

وی با اشاره به دستاوردهای دو دوره قبلی نمایشگاه کار در دانشگاه تبریز اظهار کرد: در دوره اول، حدود ۲۸ شرکت حضور داشتند و این دوره موجب ایجاد اشتغال برای 28 نفر از دانشجویان شد، وجود مراوده مالی در برخی رشته‌های تحصیلی باعث شد تا دانشجویان به طور غیرمحسوسی به آینده امیدوار شوند و دیدگاه‌ها را نسبت به بیکاری محض تحصیلکردگان تغییر داد.

وی خاطرنشان کرد: دو دوره دوم نیز بهبود 30 درصدی داشتیم و برای حدود 40 الی 45 نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

وی بیان کرد: برگزاری دوره سوم، خواسته دانشجویان بود و تمامی اقدامات برای برگزاری نمایشگاه توسط خود دانشجویان انجام شده است. امیدواریم نتایج دوره سوم پررنگ‌تر از دوره‌های قبلی باشد.

مسئول مرکز رشد فناوری دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه کار باعث شد تا تعدادی شرکت نیز نیازهایشان را به ما اعلام کرده و تعدادی نیز از ما نیروی کار بخواهند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در گذشته هم دانشگاه و هم صنعت، مشکلاتشان را به تنهایی حل می‌کردند، اما الان وضع تحریم‌ها سبب شده است که این دو علاقه بیشتری برای ارتباط با هم داشته باشند. زمان زیادی طول نمی‌کشد که این پیوند قوی‌تر از گذشته شود.

انتهای پیام

آغاز به کار سومین نمایشگاه کار در دانشگاه تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار