مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مطرح کرد:

افزایش ۲ درصدی توزیع کود در آذربایجان شرقی/ ذخیره سازی انواع کود شیمیایی بالغ بر ۳۴ هزارتن

1401/06/08 - 12:26 - کد خبر: 73284 نسخه چاپی

نصر: شركت خدمات حمایتی كشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش دو درصدی توزیع کود در استان خبر داد.

به گزارش نصر، جمشید باقریان، در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن گرامی داشت هفته دولت، همزمانی این هفته با آغاز فصل کشت پائیزه را مغتنم شمرد و گفت: ذخیره سازی بسیار مناسب انواع کودهای شیمیایی در انبار سازمانی به مقدار بیش از 23 هزار و 700 تن و در انبار کارگزاران اذربایجان بیش از 10 هزار و 600 تن، جمعاً به میزان 34 هزار و 300 تن، در حالی به استقبال کشت های پائیزه می رویم که مشکلی از نظر تامین کود ازته که بیش از 85% نیاز کودی کشاورزان و بهره برداران را تشکیل می دهد نداریم.
 وی افزود: توزیع کود در دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود دو درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال 1401 قیمت کودهای فسفاته و پتاسه بیش از 45 درصد کاهش یافته است، ادامه داد: این امر موجب شده مصرف کود فسفاته و پتاسه نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 375% و. 1269٪ افزایش داشته باشد.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اضافه کرد: توزیع کودهای کشاورزی در سطح استان توسط کارگزاران رسمی این شرکت که بیش از 144 کارگزار می باشد انجام می گیرد و گروه نظارتی کمیته توزیع کود استان و مدیریت های جهادکشاورزی شهرستان ها و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بر نحوه عملکرد و فعالیت این کارگزاری ها نظارت دارند و همچنین اکیپ نظارتی کمیته توزیع کود علاوه بر رصد و پایش توزیع کود نسبت به کنترل کیفیت مواد کودی نیز نظارت دارند.
وی افزود: به منظور توزیع هدفمند کودهای یارانه ای و جلوگیری از قاچاق کالا و خدمات، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با همکاری و هماهنگی وزارت متبوعه از اول مهرماه سال گذشته پروژه بزرگ صدور حواله الکترونیکی را در  سطح کشور و استان از طریق سامانه حمل و نقل توزیع نهاده های کشاورزی و سامانه رصد و پایش مواد کودی را با موفقیت عملیاتی نموده است.
وی در خصوص برنامه های این نهاد در جهت تحقق شعار سال مقام معظم رهبری ( تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین ) و همچنین به منظور حمایت از تولیدات داخلی و اشتغالزایی، در سالجاری، گفت: دو همایش آموزشی و ترویجی به منظور معرفی سبد کودی شرکت و تولیدکنندگان داخلی طرف تفاهمنامه این شرکت و چند شرکت دانش بنیان با اهداف تامین کودهای مورد نیاز کشاورزان و مصرف کنندگان برگزار گردیده است.
انتهای پیام/
افزایش ۲ درصدی توزیع کود در آذربایجان شرقی/ ذخیره سازی انواع کود شیمیایی بالغ بر ۳۴ هزارتن گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار