بهادری جهرمی؛

رویکرد دولت سیزدهم جوانگرایی است/ برگزاری ۶۰ نشست شورای عالی به ریاست رئیس‌جمهور

1401/06/08 - 11:55 - کد خبر: 73275 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی دولت با بیان اینکه جوانگرایی یکی از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم است، گفت: ۵ وزیر دهه شصتی و چندین معاون وزیر دهه هفتادی در کابینه دولت سیزدهم فعالیت دارند چراکه فعالیت جوانان و قدیمی‌ها کنار هم موجب پویایی بیشتر مجموعه می‌شود.

به گزارش نصر، علی بهادری جهرمی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی درباره اقدامات دولت سیزدهم در این یک سال گفت: از آنجا که در برخی ادوار، دولت‌ها نمی‌توانند منابع لازم را برای چرخه مالی صندوق توسعه ملی فراهم کنند، معمولا از رهبر انقلاب برای برداشت، اجازه می‌گیرند.
وی با بیان اینکه این صندوق بخشی از درآمد نفتی کشور است که باید برای آیندگان ذخیره شود، ادامه داد: وقتی دولت پول ندارد، این پول به جای سرمایه‌گذاری برای فعالیت های مولد، خرج هزینه‌های جاری می‌شود.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه کرد: با بازگشت حوزه‌های تجارت خارجی، گمرک، مالیات و فروش نفت با فعالیت جدی دولت،‌ به جایگاه خود در این دولت، ۴۰ درصد فروش نفت در صندوق توسعه ملی سرمایه‌گذاری می‌شود.
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: با تغییر هر دولتی رویکردها هم تغییر می‌کند؛ بدنه دولت ثابت است و فقط مدیریت تغییر می کند.
وی با بیان اینکه دستاوردهای هر دولت، به رویکردهای آن بستگی دارد، یکی از رویکردهای دولت سیزدهم را بهره‌گیری از ظرفیت‌های جوانان برشمرد و اظهارداشت: ما پنج وزیر دهه شصتی داریم و حتی در سطح معاون وزیر یا مدیرکل،‌ دهه هفتادی هم داریم؛ چون معتقدیم وقتی جوانان و قدیمی‌ها کنار هم کار می کنند،‌ تحرک و پویایی بیشتر مجموعه را به دنبال دارد.
بهادری جهرمی رویکرد دیگر دولت سیزدهم را نگاه تحول‌گرایانه آن عنوان کرد و افزود: این دولت قصد دارد با نگاه متفاوتی به مسائل نگاه کند.
وی ادامه داد: رویکرد سوم برنامه محوری بود و با اعلام سند تحول دولت که شامل ۳۷ محور و مسئله اساسی کشور است، برای هر حوزه یک برنامه روشن اعلام و انتشار عمومی کرد. در نهایت حدود ۱۰۲۳ اقدام به صورت شفاف و زمانبندی شده، اعلام شد.
به گفته بهادری جهرمی، یکی از رویکردهای اساسی در این سند تحول، تحول‌خواهی است و  روش و مسیر رسیدن به هدف را متحول کرده است.
سخنگوی دولت گفت: رویکرد دیگر دولت،‌ کار جهادی است. یعنی کسی که حوصله کار شبانه روزی برای مشکلات مردم ندارد،‌ نمی‌تواند نقش آفرینی چندانی در دولت داشته باشد.
بهادری جهرمی رویکرد دیگر دولت سیزدهم را مردمی بودن عنوان و با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور اظهارکرد: ۳۱ سفر استانی در یک سال، یک رکورد بود و در همین هفته گذشته در یک روز ۳۱ سفر استانی با حضور اعضای هیأ‌ت دولت در میان مردم انجام شد.
وی اذعان کرد: گاهی مشکل را در کارتابل می‌خوانیم و گاهی هم مستقیم از زبان مردم می‌شنویم که این دو، بسیار متفاوت است؛‌ مثلا رئیس جمهور در همین نشست خبری، دومین نشست خبری در یک سال در کنار شش گفتگوی زنده تلویزیونی و ۳۱ سفر استانی و همچنین جلسات مختلف با نخبگان، فرهنگیان،‌ هنرمندان داشته است.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تأکید بر اینکه حدود ۶۰ نشست شورای عالی به ریاست رئیس جمهوردر یک سال برگزار شد، ‌گفت: ۱۰۰درصد نمایندگان مجلس در یک سال گذشته با رئیس جمهور جلسه داشته‌اند که این اتفاق بی سابقه بوده است؛ این علاوه بر سه جلسه ای است که دولت و مجلس به صورت مشترک داشته‌اند.
انتهای پیام/
رویکرد دولت سیزدهم جوانگرایی است/ برگزاری ۶۰ نشست شورای عالی به ریاست رئیس‌جمهور خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار