خبر/

حفاظت از منطقه فسیلی مراغه تشدید می‌شود

1401/06/08 - 10:45 - کد خبر: 73261 نسخه چاپی

نصر: همزمان با هفته دولت پاسگاه محیط‌بانی «مردق» به منظور تشدید حفاظت از منطقه فسیلی و همچنین استقرار نیروی حفاظت فیزیکی در موزه صحرایی فسیل‌های مهره‌دار مراغه افتتاح شد.

به گزارش نصر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی بیان کرد: ساختمان این پاسگاه با ۱۵۰ میلیون تومان مشارکت مردمی و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار سازمانی احداث شد و نیروی انسانی مورد نیاز آن نیز تامین شده است. 
به گفته وی منطقه فسیلی مراغه در مسیر مهاجرتی پستانداران دوران سوم یعنی مسیرهای مهاجرتی مابین اروپا، آفریقا و آسیای شرقی قرار دارد و گونه‌زایی جانوران فسیلی (پستانداران) در میوسن فوقانی نوار آذربایجان به خصوص در سایت مراغه بر اهمیت حفاظت از آن افزوده است.
وی اضافه کرد: تراکم بالای قطعات فسیلی در واحد حجم لنزهای فسیلی، پراکنش وسیع لنزهای فسیل مهره‌دار در مساحت حدود ۴۰ هزار هکتار، تنوع بالای گونه‌های جانوری موجود در لنزهای حفاری شده و دسترسی نسبتا آسان به لنزهای فسیل مهره‌دار نیز تشدید حفاظت از آن را اجتناب‌ناپذیر کرده است.
«منطقه فسیلی مراغه» به اذعان کارشناسان جزو پنج منطقه پراهمیت دارای فسیل مهره‌داران جهان به شمار می‌رود و با کاوش و استخراج نمونه‌های جدید سایت مراغه، می‌توان به معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های جهانی رسید.
انتهای پیام/
حفاظت از منطقه فسیلی مراغه تشدید می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار